۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلارد منصوب شد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلارد منصوب شد

شهرکرد-صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محمود خداوردی به عنوان مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلارد منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محمود خداوردی با دریافت حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به عنوان مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلارد منصوب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آئین اظهار کرد: آیات قرآن کریم به دو گروه آیات مکی و مدنی تقسیم شده‌اند که در نگاه کلی به آن‌ها متوجه می‌شویم ادبیات این آیات با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: بخش عمده آیاتی از قرآن کریم که با «ایهاالناس» شروع می‌شوند جزو آیات مکی و آیات مبارکی که با «ایهاالذین آمنوا» آغاز می‌شوند آیات مدنی هستند که در اینجا می‌توان گفت آیات مکی عمومی‌تر و آیات مدنی اختصاصی‌تر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آیات مدنی پس از هجرت پیامبر اکرم (ص) به مدینه بر ایشان نازل شدند، ادامه داد: به هر اندازه که وسعت دین خداوند متعال گسترده می‌شود رسالت ما نیز عمیق‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: دین دروازه ورود انسان به حرکت کمال است، دینداری یعنی اگر کسی شهادتین را بر زبان بیاورد احکام اسلامی بر او واجب می‌شود که در این حد به معنای قرار گرفتن در دایره اسلام است اما در دایره ایمان، انسان باید دارای تدین باشد که تدین نیز به معنای محقق کردن دین است.

وی اضافه کرد: تلاش ایمانی مربوط به این است که جامعه متدین شود نه دیندار چراکه افراد جامعه امروز ما بر اساس احکام اسلامی زندگی می‌کنند اما تدین حقیقت دینداری است یعنی زمانی که احکام اسلامی وارد سبک زندگی جامعه شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلاش امام خمینی (ره) نیز برای متدین کردن مردم، اقامه احکام دینی در جامعه و عمیق شدن دینداری افراد جامعه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: امام خمینی (ره) به واسطه انقلاب اسلامی رسالتی برعهده همگی ما قرار داده تا تلاش کنیم امت و کشور ایران به آیه تبدیل شوند و دنیا به این انسان تربیت شده متدین اسلامی نگاه کرده و بر اساس آن حرکت کند.

وی بیان کرد: آیه، الگو و اسوه شدن یک جامعه زمانی محقق می‌شود که آن جامعه دارای تدین باشد و تدین نیز به معنای مسلمان زیستن، فهم اسلام و عمل به احکام اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در شهرستان فلارد ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار ویژه‌ای در حوزه‌های متعدد وجود دارد و به همین جهت وجود اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان می‌تواند اثرات مثبت بسیاری به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان فلارد در حوزه بانوان، ادامه داد: امروز در مواجه جهانی یکی از سنگرهای مهم کشور از سوی بانوان است، در فتنه اخیر که توسط دشمنان در کشور راه‌اندازی شد نیز شاهد بودیم که بانوان با ایجاد شبکه دختران حاج قاسم به دفاع از هویت دختر مسلمان ایرانی پرداختند.

وی با اشاره به جایگاه والای زن مسلمان ایرانی، عنوان کرد: برای اینکه ملت و کشور ایران به آیه و الگو برای سایر کشورها تبدیل شود بانوان یکی از مهم‌ترین اقشاری هستند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی دیگر از محورهای مهم در کشور نوجوانان هستند به همین جهت نیز شبکه نسل قاسم در استان شکل گرفته و در شهرستان فلارد نیز این امر محقق شده است.

کد خبر 6106241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha