۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲

یک مقام مسوول خبر داد

امضای نخستین قرارداد واگذاری لیسانس ایرانی تولیدپروپیلن از متانول

امضای نخستین قرارداد واگذاری لیسانس ایرانی تولیدپروپیلن از متانول

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از امضای قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی پژوهان، از امضای قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول (MTP) با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن خبر داد و گفت: آئین این امضای قرارداد بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و یک پتروشیمی داخلی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا توانمندی‌های شرکت، امکانات و تجهیزات، توان دانشی و مهندسی و عملکرد پایلوت نیمه صنعتی MTP برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی نیز رونمایی خواهد شد، افزود: این دمو پلنت تمام المان‌های یک واحد صنعتی را به‌طور کامل دارد و نشان‌دهنده توانمندی و آمادگی فنی و مهندسی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ارائه لیسانس و اسناد مهندسی واحدهای MTP است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه همزمان با توسعه دانش‌فنی MTP، دانش فنی تولید همه کاتالیست‌های مورد نیاز این واحد نیز کسب و داخلی‌سازی شده است، ادامه داد: در توسعه طرح‌های تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی و پروپیلن از متانول هم در بخش دانش‌فنی فرآیند و هم در بخش کاتالیست‌های مورد نیاز، هیچ محدودیتی برای توسعه وجود ندارد.

پژوهان یادآور شد: پژوهش و تحقیقات برای رسیدن به توانمندی‌های کنونی از ۱۵ سال پیش آغاز شده است و ما امروز توان آن را داریم که بسته به ظرفیت طرح ۶ تا ۱۰ ماه اسناد مهندسی طرح تولید پروپیلن از متانول را به سرمایه‌گذاران تحویل دهیم.

کد خبر 5031259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 0
      این طرح خوب را در دیگر صنایع هم اجرایی کنیم، علم بومی و اعطای لیسانس داخلی و پویش تکنولوژیکی در صنعت خودرو هم میتواند اجرا شود، همچنین میتوانیم صنایع جدید ایجاد کنیم مثل صنعت کامپیوتر و هواپیماسازی
    • علی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 0
      لیسانس ایرانی را در همه صنایع پایه گذاری کنیم تا صنایع ما مونتاژ محور یا وارداتی نباشند و با علم و فناوری بومی، ابتکار ایرانی و امکانات داخلی طراحی و پایه گذاری شوند تا تحریم ها بی اثر و نرخ ارز تعدیل