۵ مهر ۱۳۹۹، ۹:۲۲

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا/ مردم خطر ویروس را جدی بگیرند

خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا/ مردم خطر ویروس را جدی بگیرند

بیرجند- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد و شرایط مطلوبی نداریم.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر ۱۵۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۵۶ بیمار بستری مبتلای قطعی کرونا هستند، افزود: ۱۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

شریف زاده با بیان اینکه حال یک بیمار کرونایی مساعد نیست، اظهار کرد: همچنین شمار فوتی های ناشی از کرونا به ۱۵۵ نفر رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: میزان ورود تجمعی در استان به ۳۷۴ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

شریف زاده افزود: شهرستان های بیرجند، سربیشه، بشرویه، طبس و سرایان به ترتیب بیشترین میزان ورود تجمعی را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در خراسان جنوبی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۸.۸ درصد است، اظهار کرد: از مردم خواستاریم در کنار استفاده از ماسک، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست ها زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنند.

وضعیت ۴ شهرستان قرمز است

شریف زاده با اشاره به رنگ بندی خراسان جنوبی اظهار کرد: متاسفانه وضعیت استان از یکشنبه هفته گذشته در حالت قرمز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان بیرجند، سربیشه، بشرویه و طبس در وضعیت قرمز هستند، گفت: سه شهرستان درمیان، خوسف و فردوس در وضعیت نارنجی و پر خطر هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیرجند افزود: همچنین شهرستان های زیرکوه، نهبندان و قاین در وضعیت زرد و شهرستان سرایان در وضعیت سفید است.

وی از افزایش روند مبتلایان به کرونا خبر داد و افزود: از شهروندان خواستاریم کرونا را جدی بگیرند چراکه این ویروس در کمین سلامت مردم است.

کد خبر 5032753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha