دستگاهی که ویروس های موجود در هوا را ردیابی می کند

دستگاهی که ویروس های موجود در هوا را ردیابی می کند

محققان روس دستگاهی برای ردیابی ویروس ها و باکتری ها در هوا ساخته اند که دقت بسیار بالایی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، محققان دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhl یک حسگر بسیار دقیق ساخته اند که می تواند هرگونه ویروسی را در هوا شناسایی کند.

این دستگاه چند برابر نمونه های آنالوگ کوچکتر و دقیق تر است و در حقیقت یک ابزار اپتیکی برای انجام فرایند تشخیصی در محیط های شلوغ است.

این دستگاه ردیابTrigger-BIO نام دارد و میزان حساسیت آن بسیار بالا است. در حقیقت دستگاه مذکور می تواند پاتوژن هایی با غلظت ۱۰تا ۲۰ ذره را به ازای هر لیتر در هوا را طی یک تا ۲ ثانیه ردیابی کند.

 به گفته محققان این دستگاه مواد آلاینده را جدا می کند و هرگونه ذرات آئروسل بیوژنیک(زیست زاد) از جمله ویروس ها، باکتریها و باکتریهای سمی را  شناسایی می کند.

آنها معتقدند این دستگاه به رصد مداوم اماکن شلوغ  و همچنین ایمن نگه داشتن واحدهای عمومی و نظامی کمک می کند.

کد خبر 5032958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، آنفولانزا، کنترل موج جدید ابتلا در فصل سرما باید توجه ویژه به تهویه هوای مناسب در فضاهای بسته شود به خصوص در وسایل حمل و نقل عمومی که جریان هوا از خارج برقرار بماند
    • علی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      برای کنترل موج کرونا در فصل سرد تنها راه برقرار ماندن جریان هوا از خارج و تهویه مناسب در فضاها بسته و وسایل حمل و نقل عمومی است، بخاری، رادیاتور اصلا خوب نیست، سیستمی باشد هوا خارج را گرم کند بده داخل