۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶

طی مراسمی؛

کتاب سرودهای بی تکرار در سنندج رونمایی شد

کتاب سرودهای بی تکرار در سنندج رونمایی شد

سنندج – طی مراسمی و در محل بهشت محمدی سنندج، کتاب سرودهای بی تکرار تالیف شیلان آویهنگی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس و طی مراسمی در بهشت محمدی سنندج، کتاب سرودهای بی تکرار خاطرات شاعرانی انقلاب اسلامی استان کردستان رونمایی شد.

کتاب «سروده‌های بی‌تکرار» اثر شیلان آویهنگی در زمینه خاطرات جمعی از شاعران انقلابی کردستان است که با همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

شیلان آویهنگی نویسنده این کتاب بیان کرد: در این کتاب شعر کردستان در دو مقطع پیش از انقلاب و بعد از انقلاب با درآمدی بر شعر ادبیات پایداری در کردستان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است و در این کتاب ۱۹ شاعر متعهد و انقلابی کردستان را معرفی شده‌اند.

وی گفت: جریان‌شناسی شعر انقلاب، ظرفیت‌ها و ظرافت‌های شعر پایداری و در نهایت جایگاه شعر کردستان در انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های این اثر به شمار می‌رود.

نویسنده ادبیات پایداری بیان کرد: در این کتاب آثار و زندگی شاعرانی از جمله اکرم بهرامچی، طاهره تختی، بهروز خیریه، منصور دولتی، محمد رحیمی رضوان، سالار شریعتی، مهدی صفی‌یاری، علی احسان فریدونی، علی اصغر فریدونی، مسعود مطهری، ابوالقاسم معمار، منصور ملاولی و عمر صالحی صاحب و مرحومان شاهرخ اورامی، شیخ حسینعلی رحمانی گروسی، سیدابراهیم ستوده، سیدمحمود گلشن کردستانی، علی‌اکبر کوماسیان و عبدالغفار وارستگان از شاعران انقلابی کردستان به رشته تحریر درآمده است.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های صورت گرفته از سوی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای انتشار این اثر، یادآور شد: فعالیت در عرصه ادبیات پایداری به راستی مشکل است و این مشکل بودن کار در کردستان چند برابر می‌شود.

آویهنگی با بیان اینکه باید همه ادارات و سازمان‌های متولی به حوزه ادبیات پایداری با جدیت بیشتری توجه داشته باشند، بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان کردستان وجود دارد و خوشبختانه حوزه هنری در این بخش حمایت‌های خوبی را از نویسندگان به عمل آورده است.

در ادامه این مراسم همچنین مراسم رونمایی از غرفه مجازی عرضه کتاب‌های دفاع مقدس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با عنوان روشنایی خاطره‌ها با یاد و خاطره شهید حاج ماموستا برهان عالی به صورت رسمی برگزار شد.

در ادامه این مراسم گلزار شهدای سنندج به ویژه شهید معلم، حاج ماموستا برهان عالی و همچنین آرامگاه هنرمندان کردستانی عطرافشانی و غبارروبی شد.

شیلان آویهنگی دانشجوی دکتری ادبیات فارسی است و علاوه بر چاپ چهار عنوان کتاب، چندین مقاله نیز در جشنواره‌های مختلف کشوری عرضه کرده و در مجلات معتبر به چاپ رسیده‌اند.

این نویسنده و محقق دفاع مقدس هم اکنون در بخش ادبیات پایداری با حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان همکاری می‌کند. دو بار نویسنده برتر جشنواره داستان‌نویسی استان شده است، عنوان پژوهش‌یار برتر در جشنواره ملی تقدیر از پژوهشگران ایرانی و تندیس همایش ملی طراحی المان‌های باغ موزه‌های دفاع مقدس را دریافت کرده است و مقاله برتر کنفرانس ملی از ایثار تا شهادت را نیز کسب کرده است.

کد خبر 5034940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha