۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۱۵

استاد اخلاق حوزه علمیه:

دستورات الهی برای بالا بردن تحمل در مسیر لقاء الله است

دستورات الهی برای بالا بردن تحمل در مسیر لقاء الله است

بندرعباس- استاد اخلاق حوزه علمیه حکمت دستورات الهی را بالا بردن تحمل در مسیر لقاء الله دانست و گفت: هر چه تحمل ما در امر الهی بالاتر برود جایگاه ما نیز در این درگاه افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد علی معصومی عصر جمعه در جلسه درس اخلاق عملیِ مسجد مالک اشتر بندرعباس، اظهار کرد: ما هر کاری که از اعمال صالح و خالص انجام می‌دهیم یک راه را بر روی خودمان نسبت به قرب خدا می‌گشاییم؛ یعنی اینکه اعمال نیک ما تحمل ما را برای لقاء الهی بالا می‌برد.

وی افزود: خداوند همه ابزارها و مسیرها را فراهم کرده است و ما باید با استفاده درست از ابزارها و قرار گرفتن در مسیر صحیح تحمل خود را برای لقاء الله بالا ببریم و خود را به نهایت قرب الهی برسانیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان عنوان کرد: ملائکه به یک شکل، انبیا (ع) به شکلی دیگر و ائمه و مؤمنین به اشکالی دیگر تحمل خود را در این مسیر بالا می‌برند و همه دستورات الهی مانند انجام مستحبات نماز یا تقویت حضور دل در نماز برای تقویت تحمل است.

آیت الله معصومی عنوان کرد: معنای سیر به سمت خدا، به معنای بالا بردن تحمل جهت پذیرش دستورات الهی است و الّا خداوند که محدود به زمان و مکان نیست که ما سیر ظاهری داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای بالا بردن تحمل لقا الله، باید هوای نفس را کنار بزنیم؛ کسی که هوای نفس خود را سرکوب کرده باشد اگر تمام دنیا هم به جنگ با او بیایند تحمل خواهد کرد؛ اینکه تاکید شده است نیمه‌های شب بیدار شده و نماز بخوانیم برای این است که خداوند می‌خواهد تحمل ما را بالا ببرد و درجات بسیار بزرگی به بنده‌ها عطا کند تا بتوانند امر الهی را حمل کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان، اظهار کرد: نمازی را که می‌خوانیم خیلی‌ها خواندند؛ بسیاری از صحابه پشت سر پیامبر (ص) نماز خواندند اما رستگار نشدند، اصالت بر این است که خداوند می‌خواهد تحمل ما را بالا ببرد؛ بسیاری از صحابه نتوانستند امر الهی و امر ولایت را تحمل کنند؛ دستورات الهی برای این است ما به جایی برسیم که اگر دستور خداوند منطبق بر رهبری شخصی در سن پایین‌تر از ما بود آن را بپذیریم از این رو است که شاهدیم خداوند ملائکه را امر به سجده بر وجودی خاکی می‌کند تا تحمل آن‌ها را بالا ببرد.

وی خاطرنشان‌کرد: هر چه تحمل ما در امر الهی بالاتر برود جایگاه ما نیز در این درگاه افزایش خواهد یافت و می‌توانیم به سمت معراج سیر داشته باشیم.

کد خبر 6109315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha