۸ مهر ۱۳۹۹، ۹:۵۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خبر داد:

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مسیر رودخانه زاینده رود

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مسیر رودخانه زاینده رود

اصفهان-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی در راستای ساماندهی رودخانه زاینده رود خبر داد.

حجت الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اتمام توزیع آب کشاورزی در ۲۹ شهریورماه اظهار داشت: پیرو جلسات ستاد ملی سازگاری با کم آبی مقرر شد با رعایت میزان ذخیره آب شرب استان اصفهان، توزیع و رهاسازی آب برای کشت تابستانه انجام شود.

وی افزود: در بازدید و ارزیابی وضعیت کشت کشاورزی، ۹۰ درصد محصولات کشاورزان شرق اصفهان به ثمر رسیده است و وضعیت کشاورزی در غرب استان بهتر است اما همچنان مشکلات کمبود آب ادامه دارد.

اهمیت ساماندهی زاینده رود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با مهم دانستن ساماندهی رودخانه زاینده رود در بهینه مصرف شدن آب و توزیع عادلانه آب کشاورزی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بخشی از مسیر رودخانه زاینده رود ساماندهی شده است و با هماهنگی‌های انجام شده اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال برای این کار تخصیص داده است که با تعیین پیمانکار ساماندهی در رودخانه زاینده رود ادامه می‌یابد.

وی اشاره‌ای هم به تأمین آب در حوضه زاینده رود داشت و گفت: با توجه به میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف اعم از شرب، کشاورزی و صنعت و میزان محدود منابع لازم است که کسری منابع موجود با اجرای پروژه‌های در دست جبران شود.

غلامی راه‌های بهینه مصرف آب را در تقویت اصلاح الگوی کشت و استفاده حداکثری از پساب در بخش صنعت دانست و افزود: کمبود آب در بخش شرب هم با عملیاتی شدن بخشی از سامانه دوم شانزده شهرستان استان اصفهان رفع خواهد شد.

حقابه تالاب گاوخونی تأمین نشده است

وی به حقابه های محیط زیست که دغدغه این روزهای مردم اصفهان شده است هم پرداخت و اظهار داشت: جریان رودخانه زاینده رود علاوه بر تأمین نیاز کشاورزان و تغذیه آبخوانها و مشروب کردن انهار و مادی های کلانشهر اصفهان به انتهای مسیر تداوم می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه با اتمام توزیع اب کشاورزی، جریانی به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شده است، گفت: ذخیره آب سد زاینده رود همزمان با توزیع آب برای کشت تابستانی حدود ۶۲۰ میلیون متر مکعب بود که بخشی از این آب به کشاورزان اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: خط قرمز ۲۰۰ میلیون متر مکعبی برای آب آشامیدنی استان در سد زاینده رود تعریف شده است که با رسیدن به این مرحله مجبور به قطع آب شدیم و به علت کمبود منابع آبی نمی‌توان حقابه تالاب گاوخونی را تأمین کرد.
 

کد خبر 5035475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha