۸ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۵

رئیس شورای شهر الوند:

عدم اجرای فرآیند استیضاح شهردار الوند/ استیضاح غیرقانونی است

عدم اجرای فرآیند استیضاح شهردار الوند/ استیضاح غیرقانونی است

قزوین -درحالی‌که در اعضای شورای اسلامی شهر الوند از استیضاح شهردار این شهر در جلسه بعدازظهر خبر داده بودند، رئیس شورای شهر این استیضاح را غیرقانونی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر عصر امروز سه‌شنبه برخی از کانال‌های خبری الوند از استیضاح احمدزاده شهردار پرحاشیه این روزهای شهر الوند خبر دادند.

بنا به نقل این کانال‌ها رضا شکور که پیش از این نیز سابقه سرپرستی شهرداری الوند را در کارنامه داشت به‌عنوان سرپرست شهرداری منصوب شد.

اما سهراب ذاکری رئیس شورای شهر الوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصلاً امروز شورای شهر جلسه‌ای نداشته و بنده پیش از این اعلام کردم به دلیل حضور بنده در تهران و غیبت برخی از اعضا، جلسه امروز کنسل است.

وی افزود: طبق قانون اگر اعضای شورا دنبال جلسه بودند باید درخواست می‌کردند این در حالی است که هیچ تماسی با بنده گرفته نشده و درخواستی نیز نبوده است.

رئیس شورای شهر الوند اضافه کرد: ۴ نفر از اعضا بعدازظهر جلسه‌ای در شورای شهر تشکیل داده و در پایان نیز صورت‌جلسه‌ای مبنی بر استیضاح شورا و تعیین سرپرست امضا کرده‌اند.

وی بیان کرد: این روند کاملاً غیرقانونی است و فرایند استیضاح اصولاً طی نشده است.

ذاکری عنوان کرد: طبق قانون بعد از طرح سوال، شهردار ۱۰ روز فرصت پاسخگویی دارد و اگر اعضا قانع نمی‌شدند با یک‌سوم آرا پروسه استیضاح آغاز شده و شهردار مجدداً ۱۰ روز فرصت پاسخ خواهد داشت و اگر بعد از این مدت نیز اعضا قانع نشدند با رأی ۵ نفر استیضاح انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توضیحی که داده شد مشخص است که اصولاً فرایند استیضاح اصلاً کلید نخورده و مراجع مرتبط در فرمانداری نیز این کار را غیرقانونی دانسته‌اند.

به گزارش مهر، احمدزاده معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دولت دهم بود که به‌عنوان شهردار الوند انتخاب شد اما حال گویا رفتن او نیز به‌مانند آمدنش سروصداهای زیادی به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 5036464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha