۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵

مساجد گیلان در سوگ شهدای راه خدمت سیاهپوش شدند

مساجد گیلان در سوگ شهدای راه خدمت سیاهپوش شدند

رشت- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: مردم گیلان با سیاهپوش کردن مساجد و محلات و برپایی آیین‌های عزاداری عشق و ارادت خود را به شهدای راه خدمت نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان و یارانش که در راه خدمت به شهادت رسیدند، اظهار کرد: از صبح روز دوشنبه در پی اعلام خبر شهادت، مردم دیار علویان به سیاهپوش کردن مساجد و محلات پرداخته و عشق و ارادت خود را به سید محرومان نشان دادند.

وی تواضع، صبر و متانت توأم با عزت و صلابت در راه احقاق حقوق ملت را از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی دانست و افزود: فساد ستیزی و عزم قاطع در اجرای عدالت، پایبندی به میثاق با ولایت و پیروی از امامت و رهبری امت و ارادت به ساحت قدوسی امام رئوف و خادمی آن حضرت از خصال برجسته و نیکوی ایشان بود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه مراسم‌های مختلف سوگواری و عزاداری در مساجد سراسر گیلان در حال برگزاری است افزود: گیلانیان غیور و ولایتمدار با اقامه عزای خادم الرضا (ع) و یارانش در مساجد شهری و روستایی به سوگ شهدای راه خدمت نشستند.

حجت الاسلام حاجتی برپایی محافل انس با قرآن و کرسی تلاوت در مساجد منتخب را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: محفل بزرگ " انس، تدبیر و تلاوت قرآن کریم" امشب (۱ خرداد) در مسجد جامع ملاط و با همکاری کانون فرهنگی هنری ولایت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین این محفل پنج شنبه (۳ خرداد) بعد از نماز مغرب و عشا به همت کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور در مسجد جامع کپورچال بندرانزلی برپا می‌شود.

حجت الاسلام حاجتی برگزاری مراسم زیارت امین الله، زیارت عاشورا و هدیه به روح شهدای خدمت، برپایی نشست‌های بصیرتی برای نوجوانان و جوانان و تبیین سیره شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جلسات روشنگری به منظور تبیین خدمات و ویژگی‌های ریاست جمهوری را از دیگر برنامه‌ها در مساجد استان دانست.

وی در پایان بر حضور پرشکوه و دشمن‌شکن همراه با بصیرت در آئین‌های وداع و تشییع پیکرهای مطهر خدمتگزاران شهید ملت تاکید کرد و ادامه داد: این حضور جلوه‌ای ماندگار از ارادت ملت به اصول و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و پیوند مستحکم ملت و دولت است.

کد خبر 6114692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha