۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷

مدیر گروه بیماری‌های واگیر گلستان:

موارد مشکوک کرونا در کودکان گلستانی طی شهریور افزایش یافت

موارد مشکوک کرونا در کودکان گلستانی طی شهریور افزایش یافت

گرگان- مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در دو هفته پایانی شهریورماه تعداد موارد مشکوک به کرونا در کودکان و نوجوانان افزایش یافت اما تنها دو تست مثبت بود.

به گزارش خبرنگار مهر علی باقری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گلستان اظهار کرد: هم اکنون گلستان از لحاظ شیوع کرونا شرایط باثباتی را دارد و بندرگز در شرایط قرمز، علی آبادکتول، گمیشان و مراوه تپه در وضعیت سفید و بقیه شهرستان‌ها زرد هستند.

وی با اشاره به پیمایش آنتی بادی به صورت تصادفی در جمعیت گلستان افزود: نتیجه این پیمایش بعد از تأیید تهران اعلام خواهد شد.

باقری بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا یک ماه و نیم آینده شرایط باثبات کرونا در گلستان ادامه داشته ولی از آبان ماه به دلیل شیوع بیماری‌های ویروسی دوباره شاهد پیک کرونا باشیم.

وی گفت: در زمستان به دلیل شیوع بیماری‌های ویروسی مخصوصاً در اطفال و بسته بودن در و پنجره‌ها و فضای حاکم بر فضاهای بسته، امکان شیوع کرونا بیشتر است.

باقری اضافه کرد: در شهرهای سفید نباید پروتکل‌ها کم رنگ و همه چیز عادی شود بلکه زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستن دست‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه کرونا دارو ندارد و داروهایی که استفاده می‌شود ثانویه است، عنوان کرد: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۹۰ تست کرونا در گلستان گرفته می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به موارد مشکوک کرونا در بین جمعیت ۶ الی ۱۸ سال در شهریور گفت: در دو هفته انتهایی شهریور تعداد موارد با تست مثبت ۲۰ نفر بود اما در دو هفته پایانی شهریور تعداد موارد مشکوک افزایش اما تعداد تنها دو تست مثبت شد.

وی توضیح داد که این امر به دلیل افزایش بیماری‌های ویروسی با علائن تنفسی بوده است.

باقری در مورد واکسن آنفلوانزا هم گفت: اصول منطقی این است که همه واکسن بزنند اما با توجه به محدودیت‌ها گروه‌های پرخطر، زنان باردار، بیماران سرطانی، پرسنل کادر درمان، جانبازان بالای ۵۰ درصد در اولویت هستند.

طبق گفته وی این واکسن از دو مسیر معاونت بهداشتی و معاونت غذا و دارو توزیع می‌شود.

کد خبر 5037019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha