۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۳

سعادتی:

بازنمایی عزاداری امام حسین (ع) در تهران تاریخی انجام می‌شود

بازنمایی عزاداری امام حسین (ع) در تهران تاریخی انجام می‌شود

شهردار منطقه ۱۲ در نشست هفته تهران گفت: امسال در برنامه های هفته تهران بیشتر به بازنمایی موضوع سوگواری حضرت اباعبدالله در تاریخ تهران پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در نشستی که به مناسبت هفته تهران و معرفی برنامه‌های این هفته برگزار شد، با اشاره به اینکه هر سال هفته تهران پخته‌تر از گذشته برگزار می‌شود و صرفاً متمرکز در یک حوزه نیست. گفت: نقش ما در منطقه ۱۲ به عنوان قلب تاریخی تهران در برگزاری این هفته پررنگ‌تر است، و با یک برنامه مدون پیش می‌رویم.

سعادتی با اشاره به تقارن این ایام با ایام عزاداری صفر ابراز داشت: برنامه‌های هفته تهران هم به مساله آگاهی تهران توجه می‌کند و بیشتر با زمینه‌ای چیده شده که موضوع سوگواری حضرت اباعبدالله در تاریخ تهران بازنمایی کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ گفت: در این هفته نیم نگاهی به تأثیر قیام عاشورا و ایام محرم و صفر و نسبت آن با تهران تاریخی است که در حوزه‌های گردشگری و تاریخی مدنظر قرار گرفته و ریشه‌های تاریخی و مذهبی ما مرور خواهد شد.

وی افزود: به این ترتیب هویت مذهبی در کنار هویت تاریخی تهران به نسل جدید معرفی می‌شود.

سعادتی به تشریح برنامه‌های طول این هفته پرداخت و گفت: برنامه‌های آنلاین و مجازی که با قابلیت دسترسی و حضور شهروندان برنامه‌ریزی شده است کمک می‌کند تا شهروندان بیشتری بدون نگرانی از کرونا دنبال کننده باشند.

وی ادامه داد: گردشگری مذهبی از ۱۲ مهر به صورت آنلاین شروع می‌شود و به مرور آئین‌های محرم و صفر در تهران از طریق شبکه‌های مجازی ارائه می‌شود.
وی افزود: راوی متخصص یک به یک وقایع و رسوم بازار تهران را ارائه می‌کند.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به برگزاری مراسم آنلاین دیگری در ۱۳ مهرماه در کاخ گلستان روایت تعزیه خواهیم داشت. اظهار داشت: ۱۴ مهرماه در روز سوم در حسینه عرب‌ها آئین رسوم سایر اقوام را در تهران بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۱۵ مهرماه در حسینیه سادات اخوی با موضوع تکیه‌ها و حسینه های تاریخی را معرفی خواهیم کرد.

سعادتی با بیان اینکه روز ۱۲ مهرماه در محل موزه ارتباطات مراسم تحلیل از فعالان گردشگری خواهیم داشت، افزود: ۱۲ مهرماه نشست تخصصی تقدیر از فعالان رسانه که مرتبط با تهران شناسی در محل باغ نگارستان برگزار می‌شود.


وی بیان داشت: تعزیه برای اولین بار سال گذشته با مضمون قائم مقام در محل باغ نگارستان برگزار شد، امسال هم در مدرسه دارالفنون در ۱۴ و ۱۵ مهرمان مراسم تعزیه با روایت شهادت امیرکبیر می‌پردازد.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: از دیگر برنامه‌های این دوره، برگزاری یک دوره‌های تاریخی بلد محله است که افرادی به عنوان تور لیدر محلی آموزش می‌بییند که به افزایش حس تعلق محلی کمک کننده است.

وی در خصوص احیا و معرفی بناها و ابنیه در تهران، گفت: با حمایت شورای اسلامی شهر تهران منزل آیت الله طالقانی که به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از خانه موزه‌های دیگر تهران معرفی کنیم‌، همچنین منزل دکتر نفیسی که ثبت آثار ملی رسیده است به عنوان خانه موزه‌ها و مراکز دیگر اضافه کنیم.

سعادتی در خصوص وضعیت خانه پروین گفت: مؤسسه فرهنگی ایکوم در خانه پروین اعتصامی در حال فعالیت است.

کد خبر 5037136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha