۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۱

استاندار گیلان:

حمایت از سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی ضروری است

حمایت از سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی ضروری است

لنگرود- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی، گفت: فرمانداران، شهرداران و بخشداران با برداشت های غیر مجاز برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری لنگرود با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد شدید فشارهای اقتصادی و تحریم بوده‌ایم، اظهار کرد: ایستادگی و تاب آوری ملت ایران در برابر همه فشارها قابل تقدیر است.

وی مقاومت امروز را به معنای جهش تولید عنوان کرد و ادامه داد: دولت بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و در راستای شعار سال اقدامات و برنامه ریزی لازم تدوین کرده است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در استان گیلان نیز این برنامه ریزی بر اساس ظرفیت‌ها و با اولویت اشتغال زایی، افزایش تولید و بهره گیری از تسهیلات بانکی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برای رفع مشکلات نیازمند وحدت، انسجام و همبستگی هستیم.

تدوین ساز و کارهای مناسب مبتنی برای حمایت از سرمایه گذاران

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، تصریح کرد: باید از سرمایه گذاران پشتیبانی کرد باید با تدوین ساز و کارهای مناسب مبتنی بر قانون بستر فعالیت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی فراهم شود.

زارع در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های و سابقه فرهنگی، تاریخی شهرستان لنگرود، گفت: این شهرستان نیروی انسانی متعهد و متخصص، اندیشمند و مؤثر دارد که نمونه بارز آن شهید املاکی است که جز مفاخر گیلان و ایران محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر باید برای شتاب بخشی به توسعه بیشتر این شهرستان از این ظرفیت‌ها استفاده شود، افزود: بنیان اقتصادی شهرستان لنگرود بر حوزه گردشگری استوار بوده که در ماه‌ها اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده که امیدواریم با مهار این ویروس دوباره این حوزه در شهرستان رونق بگیرد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه لنگرود در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته نیز ظرفیت‌های فراوانی دارد، گفت: در کنار تولید دو محصول راهبردی چای و برنج در این شهرستان، صنعت نوغانداری به‌عنوان یکی از صنایع قدیمی و دیرپا در لنگرود باید بیشتر مدنظر باشد.

توجه به صنایع تبدیلی برای ایجاد اشتغال و فراوری محصولات ضروری است

وی با بیان اینکه باید در این بخش به رویکردهای حمایتی نیز مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: تولید محصولات باغی در لنگرود از دیگر مزیت‌های این شهرستان و فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی مرتبط است.

زارع با تأکید بر ضرورت توجه به صنایع تبدیلی، گفت: توجه به این بخش زمینه ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و بارش و احتمال وقوع سیلاب، افزود: برداشت‌های بی رویه از بستر رودخانه‌ها سبب می‌شود که هرازگاهی با بارش باران شاهد وقوع سیلاب و خسارت باشیم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید با ساخت و سازهای غیر مجاز و همچنین برداشت‌های بی رویه شن و ماسه برخورد قانونی شود، گفت: یکی از انتظارات ما از فرمانداران، شهرداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌ها ممانعت از تخلفات است.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش‌های «سیروس شفقی» فرماندار سابق لنگرود «رحیم حیدری» به عنوان فرماندار جدید شهرستان لنگرود معرفی شد.

کد خبر 5037850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha