۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴

نظری:

فضاهای شهری و عمومی برای نابینایان مناسب سازی نشده است

فضاهای شهری و عمومی برای نابینایان مناسب سازی نشده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود اینکه در این دوره شعار ما «تهران شهری برای همه است» بود، همچنان نتوانستیم تهران را برای حضور تمام شهروندان در فضاهای عمومی آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت نظری در جلسه صبح امروز شورای شهر، ضمن اعلام تسلیت برای درگذشت مرحوم شجریان گفت: از شهرداری و شورای شهر تشکر میکنم که به خواست مردمی احترام گذاشتند و در سطح شهر تصاویر استاد شجریان را به نمایش گذاشتند.

عضو شورای شهر در تذکر خود عنوان کرد: تذکر بنده درباره روز جهانی نابینایان و در حوزه مناسب سازی شهر تهران است. متاسفانه به رغم اتفاقات خوبی که درطول سه سال اخیر در تهران رخ داده اما با کمال تاسف باید بگویم که همچنان بسیاری از معابر و فضاهای ما برای حضور تمام شهروندان مناسب سازی نشده است.

نظری افزود: باید با تاسف بگویم که با وجود اینکه در این دوره شعار ما «تهران شهری برای همه است»، همچنان نتوانستیم تهران را برای حضور تمام شهروندان در فضاهای عمومی آماده کنیم.

وی خطاب به معاونت شهرسازی شهرداری تصریح کرد: به معاونت محترم شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای اهتمام بیشتر و سرعت بیشتر در امر مناسب سازی تهران تذکر می دهم. چراکه بسیاری از پیاده روها، فضاهای شهری و اماکن همچنان شرایط مناسبی ندارند.

عضو شورای شهر ادامه داد: بسیاری از اشخاص حقیقی هنگام اقدام به ساخت یک فضا، متاسفانه پس از گرفتن پایان کار بالابرهایی را که نصب میکنند را از محل برمیدارند. این اتفاق بسیاری بدی است و ما متاسفانه یا نظارتی دراین زمینه نداریم یا نظارت ها منجر به اتفاق خاصی نمی شود.

نظری ابراز داشت: در کنار اشخاص حقیقی، حتی اشخاص حقوقی هم شرایط مشابهی دارند. یعنی در بسیاری از موارد شاهد هستیم که همه انتظارات برای مناسب سازی تنها از مدیریت شهری است اما قریب به ۸۰ درصد ادارات ما نیز برای حضور همه شهروندان مناسب سازی نشده است.

وی تاکید کرد: لذا انتظار می رود که معاونت شهرسازی فارغ از امر مناسب سازی، درباره بناها و فضاهای فعلی نیز نظارت بیشتری را انجام دهد.

کد خبر 5045225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha