۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷

رئیس منابع طبیعی دامغان:

۳۳۰۰ دامغانی همیار طبیعت هستند

۳۳۰۰ دامغانی همیار طبیعت  هستند

دامغان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: سه هزار و ۳۴۱ نفر در دامغان در سه بخش دانش آموزی، مروج و محافظ، همیار طبیعت هستند.

علی اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سه هزار و ۳۴۱ نفر در دامغان در سه بخش دانش آموزی، مروج و محافظ، همیار طبیعت هستند، بیان کرد: سه هزار و ۱۸۵ نفر از همیاران طبیعت در شهرستان، دانش آموزان، ۱۱۰ نفر مروج و ۴۶ نفر محافظان طبیعت تشکیل داده که در طول سال با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همراهی و همکاری دارند.

وی اضافه کرد: طرح همیاران طبیعت، طرحی مهم و اساسی است که پیرو فرمایشات مقام معظم انقلاب برای استفاده از توان همه برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با اشاره به اینکه مردم حافظان واقعی عرصه‌های منابع طبیعی هستند و منابع طبیعی را از خود می‌دانند و در حفظ آن سعی و تلاش دارند، افزود: همیاران طبیعت کسانی هستند که اطلاع رسانی به موقع و در عرصه‌ها حضوری پررنگ دارند و شاهد این هستیم که این نقش آفرینی‌ها داوطلبانه هم بوده و گاهی اوقات متحمل خسارت مالی و جانی می‌شوند تا عرصه‌های منابع طبیعی به خطر نیافتد و سودجویان به این عرصه‌ها دست اندازی نکنند.

عباسی راد خاطر نشان کرد: استفاده از ابزارها و فرهنگ سازی در ارتباط با اهداف منابع طبیعی از وظایف همیاران طبیعت است و فعالان عرصه‌های منابع طبیعی و همه افرادی که با انگیزه‌های غیر انتفاعی، معنوی و به منظور حفظ و ترویج فرهنگ، خدمتی را ارائه می‌دهند از همیاران طبیعت به شمار می‌آیند.

وی گفت: دامغان یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۱۱۸ هکتار مساحت دارد که از این میزان ۳۰ هزار و ۹۴۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت، ۱۱ هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی زراعی و ۱۴ هزار و ۴۷۵ هکتار اراضی باغی و مابقی مساحت را اراضی مسکونی و صنعتی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 5055716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha