۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۳

مدیرکل کمیته امداد کرمان:

۶ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم در استان کرمان بدون حامی هستند

۶ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم در استان کرمان بدون حامی هستند

کرمان - مدیر کل کمیته امداد کرمان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم در استان بدون حامی هستند همچنین ۶ هزار و ۳۰۰ یتیم در استان حضور دارند که درآمد ماهیانه آنان زیر ۱۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی صادقی صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به طرح «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» بیان داشت: در حال حاضر شرایط برای خانواده‌ها و فرزندان یتیم به سختی می‌گذرد و وضعیت آنان مناسب نیست.

وی افزود: مردم استان کرمان همواره یاور نیازمندان بوده‌اند به ویژه در دو طرح ایران همدل و کمک مومنانه که حدود ۵۵ میلیارد تومان کمک کردند که در این رابطه استان رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داده ضمن اینکه استان کرمان در جمع‌آوری زکات نیز رتبه برتر کشوری را کسب کرده‌ایم.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به طرح اکرام اشاره کرد و گفت: از مهمترین و شفاف‌ترین طرح‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، طرح اکرام است زیرا پول به صورت مستقیم به حساب کودکان یتیم واریز می‌شود و جای هیچ شائبه‌ای وجود ندارد لذا از همه مردم تقاضا می‌کنم تا ایتام را فراموش نکنند و در این طرح یاری‌رسان ما باشند.

صادقی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۹۵۰ بچه یتیم و طرح محسنین (طرح محسنین مخصوص کودکانی است که خانواده‌هایشان از هم پاشیده و سرپرستی ندارند که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند) در استان وجود دارند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم در استان بدون حامی وجود دارند همچنین ۶ هزار و ۳۰۰ یتیم در استان وجود دارند که درآمد ماهیانه آنان زیر ۱۰۰ هزار تومان است بنابراین از همه کارمندان و کسانی که توانایی حمایت از این کودکان را دارند می‌خواهم که این کودکان را فراموش نکنند و به یاری آنها بشتابند.

شایان ذکر است که در این جلسه به مناسبت کسب رتبه برتر کشوری در زمینه جمع‌آوری زکات از سوی رئیس شورای عالی زکات لوح تقدیر به امام جمعه کرمان و همچنین مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اهدا شد.

کد خبر 5056324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha