۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵

با توزیع نفت در روستای علیک سبزوار صورت گرفت

رفع موقت مشکل سوخت روستایی پس از گزارش مهر

رفع موقت مشکل سوخت روستایی پس از گزارش مهر

سبزوار ـ مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار با بیان اینکه بدون تایید دستگاه‌های متولی نمی‌توانیم به مردم نفت دهیم، گفت: شخصا برای حل مشکل به این روستا رفتم و فعلا ۳۴۰۰ لیتر سوخت توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادقی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار درباره پیگیری گزارش خبرنگار مهر درباره مشکلات سوخت تولیدکنندگان شیره انگور در روستای علیک شهرستان خوشاب گفت: برای این موضوع شخصاً به این روستا رفتم ولی شرکت نفت مستقیماً نمی‌تواند بدون تأیید دستگاه‌های متولی، نفت سفید را در اختیار کارگاه‌های تولیدی قرار دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار با بیان اینکه در جلسه‌ای که در فرمانداری خوشاب در این رابطه برگزار شد، مسئولان جهاد کشاورزی و شرکت گاز حاضر شدند و مسئول جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد که ما امکان صدور پروانه کارگاهی برای این کارگاه‌های تولید شیره انگور را نداریم و کتباً پیشنهاد دادن ۵۰ لیتر سوخت به هر خانوار را دادند که منطقی نبود زیرا با بررسی مشکلات مردم از نزدیک دیدیم این سهمیه بسیار کم است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای رفع حل مشکل مردم ۳۴۰۰ لیتر سوخت به ۱۵ کارگاه فعال این روستا که تولیدکننده شیره انگور هستند تحویل شد و در صورتی که کم باشد، در ادامه بیشتر تحویل خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار مهر در رابطه با مشکلات سوخت مردم حاشیه جاده سمت نوده انقلاب در شهرستان خوشاب که گازکشی نشده‌اند و با فرا رسیدن سرما نیازمند سوخت هستند، با انتقاد شدید از فرماندار، بخشدار و دهیاران روستاها گفت: ما از سال گذشته از فرمانداران محترم دیار سربداران، بخشداران و دهیاران در جلسات مکرر تقاضا کردیم تا لیست مردمی که در روستاها نیازمند سوخت هستند و یا حتی گازکشی شده ولی گاز ندارند و نیازمند سوخت سفید هستند را با تأیید مسئولان در سامانه سدف ثبت نام کنند و یا به مردم اطلاع رسانی کنند ولی متأسفانه همکاری نکردند.

وی با اظهار اینکه در ادامه برای حل مشکل مردم، پرسنل شرکت نفت در روستاها حاضر شدند و بعضاً با همکاری مردم در حال ثبت نام در سامانه سدف هستیم، افزود: در حال حاضر از مجموع ۱۴ هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی که نیازمند سوخت سفید در هفت شهرستان منطقه سبزوار هستند تاکنون ۱۳ هزار و ۳۸۰ خانوار در سامانه سدف تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

صادقی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با مشکلات برخی از روستاییان درباره کمبود کپسول گاز مایع و توزیع نامناسب، بیان کرد: در هفت ماهه سال جاری تاکنون بیش از ۶ هزار تن گاز مایع توسط شرکت‌های متولی کار توزیع شده که تقریباً برابر با سال گذشته بوده و هیچ کمبودی وجود ندارد و مشکل در جای دیگری است.

وی با انتقاد از عدم نظارت ناظران از جمله مسئولان صنعت و معدن برای توزیع کپسول گاز در برخی از مغازه‌ها و مصرف گاز مایع در خودروهایی که از گاز مایع استفاده می‌کنند ولی معاینه فنی دریافت کرده‌اند، گفت: پلیس هیچ نظارتی بر این خودروها ندارد و از این اقدام جلوگیری نمی‌کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون با نظارت‌های مکرر تا کنون ۱۴ هزار و ۶۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف شده که نسبت به سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشتیم.

کد خبر 5056661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha