۶ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۲

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

تولید آبشیرین کن سیریک به ظرفیت حداکثری نزدیک می شود

تولید آبشیرین کن سیریک به ظرفیت حداکثری نزدیک می شود

بندرعباس -معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تولید آبشیرین کن سیریک به ظرفیت حداکثری نزدیک می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمیدرضا کشفی در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس با نماینده ولی فقیه در هرمزگان برگزار شد، از عزم آب و فاضلاب برای رفع مشکلات سیریک خبر داد و گفت: در این راستا با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی آبفای هرمزگان پروژه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار است که مهمترین آن استفاده حداکثری از ظرفیت آبشیرین سیریک است.

وی با بیان اینکه اولین اقدام برای رفع این مشکل افزایش تولید آبشیرین کن سیریک برای رسیدن به ظرفیت اسمی و توسعه آن است، گفت: آب شیرین کن سیریک ظرفیت توسعه و رسیدن به تولید سه هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز را دارد که با ارائه تسهیلات لازم به سرمایه گذار پروژه، ظرفیت تولید آب آبشیرین کن سیریک تا پایان امسال افزایش می یابد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه در قبال اعطای این تسهیلات، برنامه زمان بندی افزایش ظرفیت تولید نیز باید از سوی سرمایه گذار اعلام شود، گفت: برای تسریع در رفع این مشکل طی روزهای آتی با شرکت طرح های صنعتی رادنیروی کرمان سرمایه گذار پروژه جلسه ای برگزار و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ می شود. 

کشفی به مشکلات بخش روستایی سیریک نیز اشاره کرد و گفت: با بازسازی مخازن، ایجاد خط انتقال و همچنین مجتمع جدید می توان بخشی از مشکلات موجود را مرتفع کرد. 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به سفر خود به سیریک و مشکلات حوزه آبرسانی گفت: شهرستان سیریک به دلیل موقعیت جغرافیایی آن با محدودیت منابع زیر زمینی مواجه است که می طلبد اقدامات لازم برای تامین آب مورد نیاز منطقه صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه آب و فاضلاب هرمزگان اقداماتی در راستای رفع مشکلات در دستور کار دارد، تصریح کرد، شرق استان به دلیل قرار گرفتن در منطقه کاملا خشک با کمبود منابع مواجه است. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با فرصتی که در فصل زمستان وجود دارد بتوان با اتخاذ تدابیر لازم مشکل کمبود آب سیریک را به حداقل ممکن رساند.

کد خبر 5057152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha