۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹

رئیس سازمان صمت استان سمنان:

۲۵ معدن غیرفعال استان سمنان به چرخه تولید بازگشت

۲۵ معدن غیرفعال استان سمنان به چرخه تولید بازگشت

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه ۲۷۴ معدن استان غیرفعال است، گفت: مهر و آبان سال جاری ۲۵ معدن غیرفعال استان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی مشکلات معادن استان سمنان به میزبانی سالن کوثر استانداری ضمن بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۶۴۸ معدن در استان وجود دارد، ابراز داشت: از این تعداد بالغ‌بر ۲۳.۵ درصد یعنی به تعداد ۲۷۴ مورد غیرفعال است.

وی بابیان اینکه در راستای فعال‌سازی معادن راکد در استان، معادن فصلی مرداد امسال شناسایی و فعال‌سازی این معادن در دستور کار قرار گرفت، افزود: پس از انجام این اقدامات شاهد بودیم که درصد میزان واحدهای معدنی غیرفعال در استان به ۲۳‌.۴ درصد کاهش یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه طی مهرماه و آبان ماه سال جاری به‌واسطه اقدامات صورت گرفته، تعداد ۲۵ واحد معدنی دیگر در استان فعال‌شده است، ابراز داشت: این فرایند همچنان در دستور کار قرار دارد و اقدامات لازم در حال انجام است.

تشنه دل بابیان اینکه شناسایی معادن تعطیل و علت‌یابی و آسیب‌شناسی واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل استان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و فشار تحریم‌های دشمنان، مزیت نسبی پیرامون برون‌رفت از این شرایط در استان، توجه به معادن و فعال‌سازی این واحدها است که می‌طلبد تا همراهی و همکاری بین تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا روند شناسایی و فعال‌سازی معادن راکد، منجر به تعطیلی دائم نشود.

وی افزود: بر اساس بخشنامه‌های موجود در خصوص فعال‌سازی معادن، پس از اینکه مجوز برای بهره‌برداری از معادن صادر شد، درصورتی‌که سرمایه‌گذار پس از مهلت تعیین‌شده نسبت به تحقق تعهدهای خود اقدام نکند، اقدامات باطل سازی مجوزهای بهره‌برداری در دستور کار قرار می‌گیرد که برای استان به‌صورت ویژه در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه پس از شناسایی معادن غیرفعال و راکد و باطل شدن پروانه بهره‌برداری آنان، معادن نباید بلوکه شوند، اضافه کرد: دستورالعمل فعال‌سازی معادن استان در خصوص این واحدها با سازوکار جدید انجام می‌شود تا شاهد بهره‌برداری مجدد از این معادن باشیم.

کد خبر 5085240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha