۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰

مسجدی تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت قوه قضاییه در جهت حل مشکل بیکاری

استفاده از ظرفیت قوه قضاییه در جهت حل مشکل بیکاری

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: قوه قضائیه با استفاده از ظرفیت خود و همچنین ظرفیت‌های قوه مجریه نسبت به پیگیری مشکل بیکاری در شهرستان لنده، اقدام و موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی، در اجرای برنامه‌های سفر استانی پس از حضور در شهرستان لنده و تجدید میثاق با شهدای این شهرستان، با فرماندار لنده دیدار و در خصوص مشکلات و معضلات مردم منطقه گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار در خصوص مشکل اشتغال و بیکاری مردم که به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات شهرستان لنده مطرح شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی موجود در این شهرستان، پیشنهاد می‌شود طرح‌های اقتصادی منسجم و قابل اجرا از سوی مسؤولین شهرستان تدوین و ارائه شود چرا که آمادگی لازم در مجموعه دستگاه قضائی برای بررسی چنین طرح‌هایی و نیز کمک به رفع این مشکل و پیگیری آن از طریق قوه مجریه وجود دارد.

مسجدی تصریح کرد: قوه قضائیه با استفاده از ظرفیت خود و همچنین ظرفیت‌های قوه مجریه نسبت به پیگیری مشکل بیکاری در این شهرستان اقدام و موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

در این دیدار جلال دانش فرماندار لنده نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت، امکانات، جمعیت و موقعیت جغرافیایی شهرستان لنده به برخی مشکلات مردم آن از جمله مشکل اشتغال اشاره کرد و گفت: یکی از منابع مهم این شهرستان معدن فسفات قیام است که متأسفانه به دلیل برخی موانع از جمله صعب‌العبور بودن مسیر، تا کنون به بهره برداری نرسیده است، در صورتی که با بهره برداری از آن می‌توان برای تعداد قابل توجهی از مردم شهرستان ایجاد اشتغال کرد.

وی اظهار داشت: برای ایجاد جاده و مسیر دسترسی مناسب رایزنی بسیاری صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نرسیده است و متأسفانه به دلیل حجم پروژه و اعتبارات محدود مسکوت مانده است.

به گفته فرماندار لنده، در حال حاضر عمده کار مردم این شهر کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و برخی جاذبه‌های گردشگری است و در صورتی که وام‌های اشتغال به شکل تجمیع شده به مردم پرداخت شود می‌تواند تا اندازه‌ای به رفع مشکل اشتغال در شهرستان و توسعه مشاغل و کارگاه‌های خانگی کمک کند.

کد خبر 6106120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha