۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبر داد؛

تسهیل تردد در مرز بازرگان با استفاده از تجیهزات دیجیتالی و بروز

تسهیل تردد در مرز بازرگان با استفاده از تجیهزات دیجیتالی و بروز

ارومیه – ناظر گمرکات آذربایجان غربی از تسهیل تردد در گمرک و مرز بازرگان دومین مرز زمینی کشور با استفاده از تجهیزات دیجیتالی و بروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، توحید آذربد ظهر سه شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی بازرگان با همراهی فرمانده مرزبانی، بازرس استانداری، مدیرعامل شرکت نفت و مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های آذربایجان غربی و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو اظهارکرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت در خصوص ساماندهی مبادلات مرزی، جلوگیری از قاچاق سوخت، ورود و خروج و جلوگیری از صف‌های طولانی کامیون‌ها تردد در مرز بازرگان دومین مرز زمینی کشور با استفاده از تجهیزات دیجیتالی و بروز تسهیل شد.

وی مرز بازرگان در حال حاضر بزرگترین مرز زمینی کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: هم اکنون تردد، کنترل و نظارت در این مرز توسط گمرکات به صورت دیجیتالی و بروز صورت می‌گیرد که این امر موجب تسهیل در روند تردد کامیون‌ها شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خواستار همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز بازرگان شد و گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز بازرگان موجب عدم ایستایی در مرز می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیه فعالیت‌ها و رویه‌های گمرکی در بازرگان دومین مرز بزرگ زمینی کشور به صورت الکترونیکی بوده و کامیون‌ها بدون توقف از طریق این مرز تردد می‌کنند افزود: تجهیز مرز بازرگان به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته نقش مهمی در تسهیل تجارت در یکی از بزرگترین مرزهای زمینی کشور خواهد داشت.

آذربد از رشد ۱۵ درصدی صادرات از مرز بازرگان طی سال جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای صادرات از مرز بازرگان در دوره فعالیت مجدد این مرز رسمی، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اضافه کرد: از آغاز فعالیت مجدد این مرز از اواسط خرداد سال جاری تاکنون ۶۵ هزار و ۵۳۰ تن انواع کالاها از طریق این مرز صادر شده است که از لحاظ وزنی، ۴۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود دارد.

وی با بیان اینکه صادرات سایر گمرکات از این مرز از لحاظ دلاری ۱۴ درصد رشد دارد، افزود: ۴۸۵ هزار و ۲۲۸ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار از طریق این گمرک صادر شده است.

گمرک بازرگان از لحاظ رتبه صادراتی در بین گمرکات کشور رتبه ۵۴ و در بین گمرکات استان رتبه سوم را داراست.

مرز بازرگان از جمله مرزهای فعال کشور در طول دهه‌های مختلف تجارت ایران با کشورها و کریدور ترانزیتی ایران به آسیا و اروپا بوده که حدود ۹۵ سال از آغاز فعالیت آن در شمال غربی‌ترین منطقه کشور می‌گذرد.

کد خبر 5085599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha