۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴

ارزان ترین سرور HP مناسب برای مجازی سازی

ارزان ترین سرور HP  مناسب برای مجازی سازی

تهران- یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که عمده بودجه‌ سازمان‌ها را به خود اختصاص داده اند، بخش مربوط به زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه‌های کامپیوتری سازمان‌ها است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه بسیاری از سازمان‌ها سعی می‌کنند تا هزینه‌های خود را تا حد امکان کاهش دهند. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که عمده بودجه‌ی سازمان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، بخش مربوط به زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه‌های کامپیوتری سازمان‌ها می‌باشد. پس اگر سازمان‌ها بتوانند در این بخش هزینه‌های شرکت را کاهش دهند، قادر به صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی شده‌اند.

فرض کنید در سازمانی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های متعدد در حال خدمات دهی به کارمندان این شرکت هستند. اگر بخواهیم برای هر یک از این سرویس هاسرور مجزایی استفاده کنیم، بی شک هزینه‌ی هنگفتی صرف خرید سرورها خواهد شد.

حال فرض کنیم بتوانیم از یک سرور جهت ارائه دادن چندین سرویس استفاده کنیم، با انجام این کار هزینه‌های خرید سرور برای این سازمان به طور بسیاری کاهش پیدا خواهد کرد.

مجازی سازی، ترفند و تکنولوژی‌ای است که می‌توان با استفاده از آن از یک سرور برای ارائه سرویس‌های متعدد استفاده کرد. در مجازی سازی یک سرور فیزیکی تبدیل به چند سرور مجازی شده و هر یک از این سرورهای مجازی می‌توانند سرویس جداگانه و مخصوص به خود را ارائه دهند.

این موضوع باعث شده تا سازمان‌ها و ارگان‌ها سعی در راه اندازی مجازی سازی بر روی سرورهای خود داشته باشند، تا از این راه استفاده بهینه و مؤثری از سرورها و تجهیزات شبکه ای خود داشته باشند.

در این مقاله سعی داریم تا ارزان‌ترین سرورHPکه می‌توان بر روی آن مجازی سازی انجام داد را معرفی کنیم .

معرفی سرور ML۳۰ G۹:

یکی دیگر از سرورهای استاده شرکت اچ پی، ML۳۰ می‌باشد.

این سرور مناسب برای شبکه‌های کوچک و ارائه سرویس‌های ساده می‌باشد. سرور ML۳۰ تنها یک اسلات پردازنده را دارا می‌باشد که برای این اسلات پردازنده می‌توانیم از پردازنده‌هایی که در زیر اورده شده‌اند استفاده کنیم:

Intel® Xeon® E۳-۱۲۰۰ v۵ product family

Intel® Xeon® E۳-۱۲۰۰ v۶ product family

Intel® Core™ i۳

Intel® Pentium®

اگر از CPU های ذکر شده در بالا برای قرار دادن بر روی این سرور استفاده کنیم. تعداد ۲ و یا ۴ هسته پردازشی در اختیار ما قرار می‌گیرد.

این سرور دارای ۴ اسلات مموری می‌باشد و می‌توان مموری های DDR۴ UDIMM بر روی این اسلات‌ها قرار داد که این مموری ها از تکنولوژی Unbuffered ECC برا محافظت از اطلاعات استفاده می‌کنند. حداکثر ظرفیت مموری که می‌توان بر روی این سرور قرار داد ۶۴GB یعنی چهار عدد مموری شانزده گیگابایتی می‌باشد.

این سرورHPE دارای چهار عدد اکسپنشن اسلات است که می‌توان از آنها در جهت قراردادن کارت‌های جدید و مورد نیاز برای سرور استفاده کنیم.

درایو هایی که می‌توانیم بر روی ML۳۰ قراردهیم هم می‌توانند SFF باشند و هم LFF . که در صورت قراردادن درایو های LFF می‌توانیم تعداد ۴ عدد و در صورت قراردادن هاردهای SFF می‌توانیم تعداد ۸ عدد درایو بر روی این سرور قراردهیم .همچنین هرکدام از این درایو ها می‌توانند SAS و یا SSD یا SATA باشند . همچنین بر روی این سرور می‌توانیم هم از هاردهای Hot plug و هم Non-hot plug استفاده کنیم .

بر روی ML۳۰ به صورت پیش فرض و On-board یک کارت شبکه دو پورتی با سرعت ۱Gb تعبیه شده است. که البته می‌توانیم در صورت نیاز کارت شبکه با تعداد پورت و سرعت انتقال اطلاعات دیگر بر روی اکسپنشن های این سرور قرار دهیم تا نیاز ما را برطرف کنند.

همچنین متناسب مدل ML۳۰ که خریداری می‌کنید یک استوریج کنترلر بر روی سرور اچ پیخریداری شده وجود خواهد داشت که این استوریج کنترلرها یا Dynamic Smart Array B۱۴۰i و یا Smart Array P۴۴۰ خواهد بود که B۱۴۰i فقط قابلیت پشتبانی از درایو های SATA را دارا می‌باشد .

همچنین شرکت اچ پی، جهت راحت تر شدن مدریت بر روی سرورهای خود قابلیت ILO را بر روی سرورها خود قرار داده است . که ML۳۰ نیز از این قاده مستثنی نبوده دارای پورت ILO می‌باشد .

امید واریم با ارائه این مطلب شما را در انتخاب مموری مناسب برای سرورتان کمک کرده باشیم. در صورت وجود هرگونه ابهام و نیاز به راهنمایی‌های بیشتر با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ به آدرس ۷۱۱۸۹-۰۲۱ تماس حاصل نمیائید و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید .

* این مطلب صرفاً یک خبرآگهی است و خبرگزاری مهر در مورد محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5088461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha