رابرت اوبرایان:

شاهد فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره‌شمالی نیستیم

شاهد فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره‌شمالی نیستیم

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: در حال حاضر، شاهد فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره‌شمالی نیستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن در حال حاضر شاهد فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره شمالی نبوده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: پیگیری اشاعه تسلیحات هسته ای از سوی «کیم جونگ اون» (رهبر کره شمالی) ماجراجویی بسیار خطرناکی خواهد بود. در حال حاضر شاهد چنین چیزی نیستیم.

«رابرت اوبرایان» در این باره ادامه داد: فکر می کنم، کره شمالی این موضوع را درک می‌کند که اگر اشاعه تسلیحاتی چه در زمینه موشک‌های بالستیک، سیستم‌های هدایتی یا در بدترین حالت سلاح‌های کشتار جمعی مانند انواع اتمی، بیولوژیکی و یا شیمیایی آن را در ابعادی قابل توجه آغاز کند، عبور از خط قرمزهای آمریکا و جامعه جهانی محسوب می‌شود.

این در حالیست که کره شمالی از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون آزمایش موشک‌های اتمی و دوربُرد خود را متوقف کرده است؛ اما تداوم موضع گیری های خصمانه آمریکا علیه این کشور هنوز هم ادامه دارد.

گفتنی است، تا کنون ۳ دُور مذاکرات میان سران کره شمالی و آمریکا پیرامون موضوع هسته ای پیونگ یانگ با کارشکنی‌های مکرر واشنگتن به شکست منتهی شد.

پیونگ یانگ تا کنون چندین بار اعلام کرده است که هدف از برنامه دفاع موشکی و هسته ای این کشور مقابله با تهدیدات و اقدامات خصمانه آمریکا علیه کره‌شمالی است.

کد خبر 5091174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha