۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴

راهیابی ۳۲ فیلم از معلمان فیلمساز به بخش مسابقه جشنواره فیلم رشد

راهیابی ۳۲ فیلم از معلمان فیلمساز به بخش مسابقه جشنواره فیلم رشد

آثار معلمان فیلم‌ساز راه‌ یافته به بخش مسابقه پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی-تربیتی رشد مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت انتخاب آثار معلمان فیلم‌ساز شرکت کننده در پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد پس از چند هفته داوری، با اعلام آثار برتر به کار خود پایان داد.

سید سعید بدیعی دبیر پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در این باره اظهار داشت: «هیأت انتخاب آثار معلمان فیلم‌ساز شرکت کننده در دوره پنجاهم، بررسی حدود ۲۰۰ فیلم معلمان و دانشجو معلمان سراسر کشور را از اوایل آذرماه آغاز و در نهایت ۳۲ فیلم را حائز ورود به بخش مسابقه اعلام کرد. این در حالی است که در دوره چهل و نهم تنها ۱۰ فیلم از معلمان فیلم‌ساز ایرانی به بخش مسابقه راه یافته بود.»

وی در خصوص این افزایش آمار گفت: «با راه‌اندازی باشگاه معلمان فیلم‌ساز که از مردادماه امسال، تعداد آثار معلمان شرکت کننده در جشنواره امسال نسبت به سال قبل افزایش ۳۰ درصدی داشت و همین باعث شد که آثار بیشتر و با کیفیت بهتری در جشنواره امسال به دست ما برسد. در نتیجه بر اساس رأی هیأت انتخاب فیلم‌های معلمان، امسال ۳۲ فیلم در قالب‌های داستانی، مستند و پویانمایی در بخش مسابقه با یکدیگر رقابت خواهند نمود.»

بنابر اعلام دبیرخانه پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، مهدی مختاری، یدالله کریمی و جواد طوسی اعضای هیأت انتخاب آثار معلمان فیلم‌ساز در هجدهمین دوره از مسابقات معلمان فیلم‌ساز در پنجاهمین جشنواره فیلم رشد را بر عهده داشته‌اند.

اسامی فیلم‌های معلمان راه‌یافته به بخش مسابقه به همراه سایر بخش‌های دیگر، اواخر دی‌ماه اعلام خواهد شد.

همچنین در بخش‌های دانش‌آموزی و بین‌الملل نیز اعضای هیأت‌های انتخاب همچنان در حال بررسی و ارزیابی آثار هستند که پس از دریافت نتایج هر بخش، به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 5093993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha