۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲

معاون حوزه علمیه استان تهران خبرداد:

شروع دوره‌های آموزش پژوهش ویژه اساتید مدارس علمیه استان تهران

شروع دوره‌های آموزش پژوهش ویژه اساتید مدارس علمیه استان تهران

معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران گفت: همزمان با هفته گرامیداشت پژوهش دوره های آموزش پژوهش «طرح ماده واحده» ویژه اساتید مدارس علمیه استان از سوی مرکز مدیریت برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین امیرعباس اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش به تبیین اقدامات پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران در هفته جاری پرداخت و اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران به مناسبت هفته گرامیداشت پژوهش در راستای تحول و تحرک فعالیت های پژوهشی حوزوی اقدام به برگزاری دوره های آموزش پژوهش «طرح ماده واحده» ویژه اساتید مدارس علمیه استان کرده است.

وی ادامه داد: این دوره دانش افزایی پژوهشی که شامل اصول و روش تحقیق می شود با همکاری مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه منتخب در سطح استان طی ماه های آذر و دی برگزار می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران گذراندن این دوره آموزشی را برای اساتید مدارس علمیه استان تهران ضروری دانست و گفت: اساتید پس از گذراندن دوره موفق به اخذ گواهی پایان دوره شده و اخذ، تمدید و ارتقای حکم استادی منوط به ارائه این گواهینامه است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری هدف از برگزاری این دوره را زمینه سازی و ایجاد انگیزه در طلاب برای انجام فعالیت های پژوهشی بیان و عنوان کرد: ابزارهای لازم باید برای فعالیت های پژوهشی باید مهیا باشد تا طلبه بتواند با آن ابزارها مهارت نویسندگی، تحقیق، تالیف، پایان نامه نویسی به پژوهش و تحقیق بپردازد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: طلبه اگر انگیزه داشته باشد اما مهارت لازم برای فعالیت های پژوهشی کسب نکرده باشد هرگز نمی تواند دست به قلم ببرد یا از سوی دیگر اگر فرد مهارت داشته باشد اما انگیزه نباشد قادر به قلم زدن نخواهد بود بر همین اساس حوزه علمیه تهران با برگزاری این دوره به دنبال زمینه سازی نرم افزاری و سخت افزاری است تا حد بسیاری از ضعف ها و آسیب های پژوهشی در حوزه های علمیه رفع شود.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت استان تهران به منظور رفع مشکلات سخت افزاری شامل منابع، کتابخانه ها، نرم افزارهای تحقیقاتی و غیره اقداماتی انجام داد. ارتباط دادن حوزه‌ها به نرم افزار های تحقیقاتی یکی از آن موارد است و می توان به همکاری با مرکز نور اشاره کرد تا این مرکز نرم افزارهایی را در اختیار مرکز قرار دهد و مدارس با متصل شدن به این مرکز تحقیقاتی ضعف های تحقیقاتی خود را رفع کنند.

حجت الاسلام اکبری گفت: یکی دیگر از برنامه های مرکز مدیریت بعد از مرحله انگیزه سازی برگزاری نشست های علمی، کانون های علمی، تاسیس پژوهشکده های علمی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و ... است. همچنین از دیگر برنامه های مرکز برگزاری نشست با معاونان پژوهشی در هفته جاری است.

کد خبر 5094641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha