۴ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶

رئیس سازمان صمت اردبیل:

مشکل کمبود نهاده های دامی وجود دارد

مشکل کمبود نهاده های دامی وجود دارد

اردبیل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: دلیل افزایش قیمت تخم مرغ و مرغ در هفته های اخیر کمبود نهاده های دامی است که باید نظارت بیشتری در تنظیم بازار صورت گیرد.

رامین صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در روزهای گذشته با افزایش قیمت تخم مرغ در بازار تا ۲۴ هزار تومان روبه‌رو بودیم اظهار کرد: این افزایش قیمت با ورود بسته‌های جدید تخم مرغ به بازار تا ۱۹ هزار تومان کاهش یافته ولی همچنان انتظار می‌رود با انجام نظارت‌های دقیق در جهت تنظیم قیمت بازار، این قیمت تعدیل شود.

وی قیمت مصوب تخم مرغ را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در این راستا جلسه هماهنگی تنظیم بازار با جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار کردیم و امیدواریم با افزایش فعالیت واحدهای تخم‌گذار و همچنین تأمین نهاده‌های دامی در چند روز آینده شاهد کاهش قیمت تخم مرغ در بازار باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در چند ماه گذشته در قیمت مرغ نیز همین مشکل را داشتیم که با تأمین نهاده‌های مورد نیاز شاهد افزایش جوجه‌ریزی بودیم و همین امر منجر شد تا قیمت مصوب مرغ در بازار کاهش یافته و به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برسد که مورد توجه فروشگاه‌ها و همچنین واحدهای عرضه‌کننده مرغ و تخم مرغ قرار گرفت.

با عرضه تخم مرغ قیمت این محصول متعادل می‌شود

صادقی در ادامه از عرضه تخم مرغ به شبکه توزیع با هدف تعادل‌بخشی به قیمت بازار خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در چند روز آینده مشکل تأمین نهاده‌های دامی در استان اردبیل حل شده و با عرضه تخم مرغ در بازار شاهد اشباع این محصول باشیم تا شرایط متناسب در عرضه و تقاضای تخم مرغ ایجاد شده و قیمت‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: چنان مردم بالاتر از قیمت مصوب و تعیین شده در بازار مرغ و تخم مرغ خریداری کنند می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاع‌رسانی کنند تا با موارد گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه به شدت برخورد شده و مراحل قضائی با تشکیل پرونده انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به سو استفاده برخی سودجویان را در جهت برهم زدن تعادل بازار اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که تمام تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان اردبیل تأمین نهاده و ارائه محصول با قیمت متعادل در بازار است متأسفانه عده‌ای سودجو تلاش می‌کنند تا با به هم زدن قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار، سود هنگفتی را به جیب بزنند.

صادقی ادامه داد: ضرورت دارد همه مردم با در نظر گرفتن قیمت مصوب اعلام شده، کالاهای خود را اعم از مرغ و تخم مرغ از مراکز تعیین شده و با قیمت مصوب تهیه کرده و مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه را به بازرسان تعزیرات حکومتی و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5103844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha