۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

راه اندازی۷ مرکز یادگیری محلی در فارس

راه اندازی۷ مرکز یادگیری محلی در فارس

شیراز- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از راه اندازی قریب الوقوع ۷ مرکز یادگیری محلی در فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، بهزاد نوروزی چگینی با بیان اینکه سیاست سوادآموزی استان، حفظ و گسترش مراکز یادگیری محلی است، افزود: تعمیق سواد و آموخته‌ها و همچنین آموزش فن و مهارت، همزمان در این مراکز صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اقدامات استان در حوزه سوادآموزی در راستای انسداد بی سوادی، گفت: استان فارس در شاخص‌های مهم ارزیابی حوزه سواد آموزی شامل تحقق اهداف کمی، توسعه و نگهداشت مراکز یادگیری محلی و جذب و صیانت از اعتبارات سوادآموزی حائز بالاترین امتیاز شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه طرح‌هایی با هدف جلوگیری از بازگشت به بی سوادی اجرایی شده است گفت: خواندن با خانواده، ایجاد حلقه کتاب و کتابخوانی و راه اندازی مراکز یادگیری محلی از این دست برنامه‌ها بود که نشان می‌دهد ما سوادآموز را رها نمی‌کنیم.

نوروزی با تاکید بر لزوم تغییر تعریف سواد از خواندن و نوشتن به سمت استفاده بهتر از آموزه‌ها در زندگی گفت: در مراکز یادگیری محلی در راستای تحقق این هدف مهارت‌های شغلی و زندگی آموزش داده می‌شود و در واقع بستر مناسبی است که سازمان‌ها می‌توانند کمک کنند تا سواد را از خواندن و نوشتن به سوی کاربردی شدن هدایت کنیم.

وی با یادآوری اینکه امروز سواد را مهارت تبدیل دانش به عملکرد تعریف می‌کنند، به راه اندازی ۲۶ مرکز یادگیری محلی تا سال ۹۷ و ارتقا آن به ۴۱ مرکز در سال ۹۸ با هدف ارتقای توان مهارتی سوادآموزان در فارس اشاره و اضافه کرد: در این مراکز تعدادی از سوادآموزان جمع شده و انواع مهارت‌هایی که لازمه زندگی محسوب می‌شود را فرا می‌گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: اکنون ۵۰ مرکز یادگیری محلی داریم که در نظر داریم ۷ مرکز را به صورت ویدئو کنفرانسی در آینده‌ای نزدیک افتتاح کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: در مراسمی از ۱۲ اداره برتر در حوزه سوادآموزی سال ۱۳۹۸ با حضور معاون وزیر و استاندار فارس تقدیر خواهد شد.

کد خبر 5105818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha