با انتشار توییتی؛

قیس الخزعلی: امضای قرارداد با شرکت «دوو» کره جنایت بزرگ است

قیس الخزعلی: امضای قرارداد با شرکت «دوو» کره جنایت بزرگ است

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با انتشار توییتی به امضای قرار داد دولت عراق با شرکت دوو کره جنوبی برای انجام پروژه بندر فاو، واکنش نشان داد و آنرا جنایت بزرگ توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با انتشار توییتی به امضای قرار داد دولت عراق با شرکت دوو کره جنوبی برای انجام پروژه بندر فاو، واکنش نشان داد و آنرا جنایت بزرگ توصیف کرد.

 وی ضمن انتقاد از کسانی که اقدام به امضای قرارداد با شرکت کره ای دوو برای توسعه بندر بزرگ فاو کرده اند، بیان کرد: روزی می آید که مفسدانی که با شرکت دوو کره قرارداد امضا کردند رسوا شوند. ملت آنها را می شناسند و آنها را به خاطر جنایت بزرگی در حق آیندگان مرتکب شدند تا به منافع شخصی خود برسند، مجازات خواهد کرد. ما تمام تلاش خود را برای ابطال این جنایت بزرگ در حق عراق به کار خواهیم بست و امیدواریم که تمام شرافتمندان عراقی در کنار ما قرار گیرند و ساکت ننشینند.

طرح بزرگ بازسازی و توسعه بندر فاو عراق از آوریل سال ۲۰۱۰ آغاز شده و با گذشت بیش از ۱۰ سال، بغداد نه تنها طرح را به پایان نرسانده، بلکه پروژه مذکور پیشرفت چندانی نیز نداشته است و محافل عراقی سنگ‌اندازی‌های دولت آمریکا را یکی از دلایل اصلی آن می‌دانند.

اکنون پس از گذشت این مدت، اخیراً یک شرکت چینی که اقدام به عقد قرارداد با دولت عراق برای ساخت بندر کرده بود، کنار گذاشته شد و شرکت کره‌ای «دوو» در این زمینه قراردادی را با بغداد به امضا رسانده است.

مخالفان شرکت کره‌ای «دوو» می‌گویند که کره جنوبی در واقع تابع اوامر آمریکاست.

کد خبر 5109545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha