۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۳۶

سند جامع همکاری ایران و افغانستان در مشهد بررسی شد

سند جامع همکاری ایران و افغانستان در مشهد بررسی شد

مشهد ـ سند جامع همکاری ایران و افغانستان با حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مسئولان افغانستانی در مشهد بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز با حضور سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مسئولان افغانستانی سند جامع همکاری ایران و افغانستان بررسی و وبگاه انگلیسی مطالعات راهبردی شرق رونمایی شد.

دکتر عراقچی در این نشست با تاکید بر حل بسیاری از مسائل در جریان مذاکرات سند جامع همکاری راهبردی میان ایران و افغانستان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، این اتفاق مهم صورت گیرد.

وی از حُسن نیت طرفین در امضای این سند خبر داد و گفت: کشورهای ایران و افغانستان با احترام بر اصل قانون اساسی دو کشور و احترام به حاکمیت‌های خود، آینده روشنی در همکاری‌های همه جانبه خواهند داشت.

معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نقش و اهمیت مراکز مطالعاتی و پژوهشی در سیاست خارجی، حضور و فعالیت چنین مراکزی را تسهیل کننده دیپلماسی رسمی در کشورهای مختلف عنوان کرد و افزود: اندیشکده‌های فعال در حوزه روابط خارجی باید هم‌صدا با حاکمیت و جریان منافع ملی، حرکت رسمی سیاست خارجی را جهت دهی و تا حد بسیار به برآورده ساختن نیازهای پژوهشی و عملیاتی دستگاه‌های مرتبط با مسائل خارجی، کمک کنند.

در این نشست که در محل مؤسسه مطالعات راهبردی شرق برگزار شد، محمدابراهیم طاهریان نماینده وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان، محمد صدیقی‌فر سر کنسول ایران در هرات، محمد بهشتی منفرد رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور، محمود افخمی سرکنسول سابق ایران در هرات شرکت داشتند.

کد خبر 5110168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha