۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱

رئیس حوزه قضایی بهاباد:

۸۵ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف بهاباد به سازش ختم شد

۸۵ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف بهاباد به سازش ختم شد

یزدـ رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌ها، ۸۵ درصد از پرونده‌های ارجاعی در این شهرستان منجر به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف صلحی آسفیج و بنستان اظهار داشت: از مهم‌ترین اهداف ایجاد شوراهای حل اختلاف، کاهش مراجعات مردم به دادگاه‌، رفع اختلافات محلی و همچنین رسیدگی به مواردی که ماهیت قضائی ندارند، است.

وی عنوان کرد: با کنترل ورودی رونده‌ها علاوه بر ارتقاء کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و تکریم ارباب رجوع، می توان فرهنگ صلح و سازش را در جامعه افزایش داد.

رئیس حوزه قضایی بهاباد با بیان اینکه حل و فصل پرونده با صلح و سازش باید در اولویت باشد، تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش در بدو ورود پرونده بین طرفین دعوی، کاهش اطاله دادرسی و پیشگیری از طرح دعواهای دیگر در پی دارد.

ایزدی با تاکید استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان محلی اظهار داشت: ظرفیت افراد معین و معتمد محلات نقش به سزایی در تحقق هدف صلح و اسزش دارد که باید از این ظرفیت بی بدیل بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تلاش مضاعف و بی منت از ویژگی های های بارز اعضای شورای حل اختلاف بوده ابراز کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف با تلاشهای زیاد خود در احیا فرهنگ صلح و سازش علاوه بر اجر معنوی، روحیه گذشت و ایثار را در بین مردم ترویج می کنند.

در این جلسه رئیس حوزه قضایی بهاباد از تلاش‌های اعضای شوراهای حل اختلاف صلحی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 5117989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha