۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

مدارس در مناطق آبی اختیاری و ۲ روز در هفته برگزار می‌شود

مدارس در مناطق آبی اختیاری و ۲ روز در هفته برگزار می‌شود

قزوین – معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های درس در وضعیت زرد ممنوع است، گفت: در مناطق آبی مدارس به‌صورت کاملاً اختیاری و در هفته دو روز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر منوچهر حبیبی در پنجاه و پنجمین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در ظهر شنبه در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: علی‌رغم اقدام خوب و شایسته‌ای که صورت گرفته کماکان نیازمند استمرار و حتی تشدید مراقبت‌ها هستیم.

وی افزود: گزارش علوم پزشکی نشان داد زحمات و تلاش‌ها و محدودیت‌ها پاسخ داده و مهار کرونا راهی جز این ندارد و حتی با وجود واکسن هم باید این روند ادامه یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه واکسن در حال جهش است و این جهش روند درمان را نیز سخت‌تر می‌کند، اضافه کرد: سرمای زمستان شرایط مساعدی را برای شیوع ویروس فراهم می‌کند و کرونا دوست سرما و زمستان است.

وی با بیان اینکه آلودگی و وارونگی هوا در کلان‌شهرها و قزوین عامل مناسبی برای شیوع این بیماری است، عنوان کرد: نظارت کم باعث خواهد شد تا با کمک این عوامل شاهد شیوع دوباره بیماری باشیم.

حبیبی با بیان اینکه شتاب در بازگشایی‌ها به معنای استقبال از کرونا است، بیان کرد: نباید پروتکل‌شکنی کنیم و هرگونه بازگشایی یا اجازه ستاد ملی و استانی کرونا باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه کشور و استان توان تحمل یک پیک جدید کرونا را ندارد، ادامه داد: هر وقت بی‌توجهی کردیم باعث شکل‌گیری یک پیک جدید شدیم و اگر خدای‌ناکرده پیک جدیدی شکل بگیرد شاهد یک سونامی کرونا خواهیم بود.

وی گفت: منع تردد از ساعت ۹ تا ۴ صبح یکی از بهترین عوامل کاهش شیوع بیماری بود و بدون شک با قاطعیت استمرار خواهد داشت.

حبیبی اظهار کرد: تغییر وضعیت رنگ شهرستان‌های تاکستان قزوین از زرد به آبی سخت نیست و با کاهش بیست‌درصدی آمار در این دو شهر وضعیت آبی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های درس در تمامی مقاطع در وضعیت زرد ممنوع است، افزود: در مناطق آبی با اجازه فرمانداران و ستادهای شهرستانی، مدارس به‌صورت کاملاً اختیاری و در هفته دو روز برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه در تمامی وضعیت‌ها، برگزاری مراسم‌های آئینی امکان‌پذیر نیست و ممنوع است، تصریح کرد: مراسم امسال ۲۲ بهمن به‌صورت نمادین و خودرویی خواهد بود.

حبیبی در پایان از هدف گذاری حداقل یک هزار تست در روز با اولویت کارگران خبر داد و یادآور شد: واکسیناسیون مرحله اول تا قبل از پایان سال انجام خواهد شد.

کد خبر 5123538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha