۲۸ دی ۱۳۹۹، ۹:۴۹

دادستان اردبیل:

آماده کمک به جمهوری آذربایجان برای مهار آتش‌سوزی در حیران هستیم

آماده کمک به جمهوری آذربایجان برای مهار آتش‌سوزی در حیران هستیم

اردبیل – دادستان مرکز استان اردبیل گفت: استان اردبیل آمادگی لازم برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های آستارا در مرز جمهوری آذربایجان با ایران را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادستان مرکز استان اردبیل و معاون دادستان در پیشگیری از وقوع جرم شامگاه شنبه از محل آتش سوزی جنگل‌های آستارا در مرز ایران و آذربایجان بازدید کردند.

سید عبدالله طباطبایی در این بازدید با بیان اینکه این آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های جمهوری آذربایجان در حاشیه مرز با کشور ما قرار دارد، افزود: متأسفانه حدود ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های کشور جمهوری آذربایجان با اعلام اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل دچار حریق شده است.

وی از ایجاد آتش سوزی در حدود ۴ هکتار از جنگل‌ها جمهوری اسلامی ایران نیز خبر داد و گفت: در آتش سوزی خوشبختانه آسیب وارد شده به درختان سمت جمهوری اسلامی ایران، بسیار جزئی است ولی متأسفانه آتش سوزی در کشور جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد.

دادستان مرکز استان اردبیل از آمادگی استان اردبیل برای کمک به مسئولین کشور جمهوری آذربایجان برای مهار آتش سوزی خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی استان‌های گیلان و اردبیل این آمادگی را دارد تا اکیپ‌های خود را جهت کمک به برادران آذربایجان اعزام کنند تا عملیات اطفا حریق سریع‌تر پیش رفته و آتش سوزی کاملاً مهار شود.

طباطبایی به اقدام به موقع ادارات کل منابع طبیعی استان اردبیل و گیلان در مهار آتش سوزی در حیران اشاره کرد و افزود: در این بازدید که با هماهنگی دادستان گیلان و آستارا انجام شد دستورات لازم صادر و با هماهنگی از سوی معاون امور امنیتی دادستان کل کشور، موضوع به تهران منعکس شده است.

وی با اشاره به سخت بودن مهار آتش اظهار کرد: به دلیل یکپارچه نبودن آتش سوزی در جنگل و تداوم آتش سوزی کار مهار آتش سوزی را سخت می‌کند که با تلاش اکیپ‌ها در اسرع وقت آتش سوزی مهر می‌شود.

کد خبر 5123834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      با تشکر از دادستان محترم استان اردبیل.