۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰

معاون استاندار آذربایجان غربی:

قوانین حاکم بر مدیریت شهری باید اصلاح شود

قوانین حاکم بر مدیریت شهری باید اصلاح شود

ارومیه- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور گفت: برخی از قوانین حاکم بر مدیریت شهری باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین رحمانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست اعضای شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌غربی، افزود: یکی از برکان نظام اسلامی مدیریت مردم بر مردم است و تمامی مسئولان نظام به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر اساس رأی و نظر مردم انتخاب می‌شود و نظر مردم حاکم بر مدیریت‌ها است و سرآمد این انتخاب‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی با تاکید بر همراهی و تعامل بیشتر اعضای شوراهای شهر و روستا با مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: بدون شک همراهی و هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی منشأ خیر و برکت برای استان و موجب شتاب در روند توسعه در استان خواهد شد.

رحمانی با آسیب شناسی برخی از مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی در کشور اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستا آگاهی نداشتن برخی از اعضای این شوراها با قوانین و وظایف شوراها است که ضروری است شورای عالی استان‌ها برنامه‌های مدون و دورهای مناسب آموزشی در این زمینه تدوین کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین به بیان برخی از قوانین متناقض نیز در حوزه فعالیت شوراها نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این قوانین موجب شکاف جدی در توسعه متوازن شهرها شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌های استان در حوزه کشاورزی است و تعداد واحدهای صنعتی در استان در مقایسه با برخی از استان‌ها بسیار کم است و این مسئله باعث شده سهم سرانه مالیات بر ارزش افزوده برای شهرهای استان‌ها کم شود به طوری که درآمد شهر ارومیه از بابت سهم این شهرداری از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده تنها ۳۶ میلیارد تومان باشد و این در حالی است که این سهم در بسیاری از شهرهای کشور بسیار بالاتر از این رقم است.

رحمانی از شورای عالی استان‌ها خواست تا در راستای آسیب شناسی و اصلاح برخی از قوانین، ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری‌ها، ایجاد درآمدهای پایدار و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های شورهای اسلامی شهر و روستا برنامه ریزی کنند.

کد خبر 5126645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha