۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵

ترودو در بیانیه‌ای:

کانادا از تصمیم بایدن در لغو احداث خط لوله نفتی ابراز ناامیدی کرد

کانادا از تصمیم بایدن در لغو احداث خط لوله نفتی ابراز ناامیدی کرد

نخست وزیر کانادا امروز از تصمیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا در خصوص لغو مجوز احداث خط لوله نفتی «کی‌استون اِکس‌ال» ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا امروز پنجشنبه از تصمیم «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در خصوص لغو مجوز احداث خط لوله نفتی «کی‌استون اِکس‌ال» (Keystone XL) ابراز ناامیدی کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر کانادا در این خصوص گفت: جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد. در حالی که از تعهد رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با تغییرات آب و  هوایی استقبال می کنیم؛ اما ناامید شده ایم.

«جاستین ترودو» در ادامه افزود:من به طور مستقیم با بایدن در خصوص این پروژه در ماه نوامبر صحبت کردم و «هیلمن» (Hillman) (سفیر کانادا در آمریکا) و سایرین در دولت ما این موضوع را با مقام های عالی رتبه در دولت بعدی (آمریکا) مطرح کردند.

گفتنی است که بایدن شب گذشته و پس از استقرار در کاخ سفید، مجوز خط لوله «کی‌استون اِکس‌ال» را لغو کرد.

این در حالیست که سخنگوی کاخ سفید نخستین تماس خارجی بایدن را با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا برای فردا جمعه اعلام کرد که قرار است طی آن درباره تصمیم بایدن برای لغو طرح ساخت خط لوله انتقال گاز «کی‌اِستون» صحبت شود.

کد خبر 5127412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha