۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری:

دانشگاه ها باید بیش از این بر اجرای سند دانشگاه اسلامی تاکید کنند

دانشگاه ها باید بیش از این بر اجرای سند دانشگاه اسلامی تاکید کنند

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاهها گفت: اینکه سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه ها اجرا نمی شود را نمی پذیرم ولی باید بیش از این در دانشگاه های ما بر روی اجرای این سند تاکید شود.

حجت‌الاسلام علی تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عدم تمرکز دانشگاه‌ها در اجرای سند دانشگاه اسلامی گفت: سند دانشگاه اسلامی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و بسیاری از راهبردها و اقدامات آن قبل از اینکه سند ابلاغ شود، توسط دانشگاه‌ها اجرایی می شده است.

وی ادامه داد: برخی از راهبردهای این سند انجام می‌شود و در حال حاضر نیز در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نظام راهبری این نهاد با تاسی از اسلامی شدن و اقدامات راهبردهای آن در حال اجرا است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درباره اینکه چرا با وجود اجرای این سند نتایج اجرای آن توسط دانشگاه‌ها ملموس نیست، گفت: سنخ مسائل فرهنگی این است که زود بازده نیست، نتیجه آن ملموس نبوده و کمیت بردار نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال درباره حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها، راهبردهایی استفاده می‌شود ولی ما چطور می‌توانیم آن را کمی کنیم یعنی یک آمار کمی بدهیم و بگوییم در دانشگاه‌ها این اقدام انجام شده است و از نظر کمی این تعداد فرد حجاب شأن بهتر شده است.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: بنابراین آمار نمی‌توان داد چرا که نمی‌توان آن را به کمیت تبدیل کرد، شاید برخی از این نتیجه بگیرند که سند اجرا نمی‌شود، این را قبول دارم که شاید به نقطه ایده ال نرسیده ایم و باید بیش از این در دانشگاه‌های ما بر روی اجرای این سند تاکید شود.

وی افزود: در مجموع می‌توان گفت، اینکه سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه‌ها اجرا نمی‌شود را نمی‌پذیرم ولی چون برخی از راهبردهای آن دیر بازده بوده و به کمیت تبدیل نمی‌شود، نمی‌توان آمار داد بنابراین باید تلاش کنیم به ایده ال آن نزدیک شویم.

کد خبر 5129330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha