۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان:

پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد

پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد

کرمان - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر لزوم توجه ویژه به پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسکندری نسب صبح دوشنبه در نشست کارگروه فرهنگی پدافند غیرعامل استان کرمان بیان داشت: همه ما مدیون ایثار و فداکاری شهیدان هستیم بنابراین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا دین خود را به شهدا و خانواده‌های آنها ادا کنیم.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل اقدام غیر مسلحانه ای است که موجب بازدارندگی و پیشگیری می‌شود، افزود: در قرآن کریم و روایاتی که از ائمه اطهار وجود دارد در خصوص صیانت از حقوق مردم بسیار تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهمترین رسالت دستگاه‌های فرهنگی می‌باشد که در نظام تعلیم و تربیت باید تلاش شود و مسئولان مربوطه باید در راستای فرهنگ سازی به صورت جدی عمل کنند.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: در حال حاضر در دنیایی امروزی آسیب‌های اجتماعی در چهره‌های مختلف در نسل جوان و نوجوان نفوذ کرده است ضمن اینکه دشمن به دنبال خلع سلاح کردن نسل جوان می‌باشد بنابراین باید با برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های توانمندسازی این نقشه شوم دشمن را نقش بر آب کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب سه عامل اصلی اقتدار ملی شامل اقتصاد قوی، علم و فناوری دانش پیشرفته و حفظ روحیه انقلابی را مورد تاکید قرار داده‌اند که باید در کمیته‌های پدافند عامل مورد توجه قرار گیرد.

اسکندری‌نسب یادآور شد: قصد و هدف دشمن، تخریب خانواده‌ها و نسل جوان و نوجوان است بنابراین توانمندسازی خانواده‌ها و دانش آموزان ضرورتی انکار ناپذیر در جهت تحقق یافتن اهداف پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: در حال حاضر دانش آموزان باید با سلاح علم، تقوا، ایمان و مصون سازی برابر تهاجم فرهنگی در مدارس تجهیز شوند.

وی ادامه داد: امنیت موضوعی اساسی است که از ابتدای تولد بشر تا پایان عمر او مورد توجه است لذا باید آمادگی دفاع در برابر هجمه‌های دشمن را در همه مکان‌ها و زمان‌ها داشته باشیم.

اسکندری‌نسب به طرح نماد «نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان» و طرح بازیگران زندگی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش ایمنی و ایجاد زیرساخت‌های اصلی و اساسی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید اقدامات مؤثری انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: توجه به مدارس و مدرسه محوری لازمه فرهنگ سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

کد خبر 5130376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha