۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

به صدا در آمدن آژیر خطر کرونا با افزایش تعداد مبتلایان درکرمانشاه

به صدا در آمدن آژیر خطر کرونا با افزایش تعداد مبتلایان درکرمانشاه

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از به صدا در آمدن آژیر خطر با افزایش تعداد مبتلایان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود رضا مرادی در جلسه مدیریت کرونا استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه یکی از استان‌های با شیوع بسیار بالا کرونا در کشور بود که با زحمات کادر بهداشت و درمان و همراهی خوب مردم استان موفق به مهار بیماری شدیم و خوشبختانه مدتی شیوع بیماری روند کاهشی پیدا کرده بود ولی وضعیت بیماری کرونا بی ثبات و شکننده است و مردم باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: اما به دلیل کاهش حساسیت‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، متأسفانه در هفته گذشته سیر نزولی کرونا در استان کرمانشاه کاهش یافته و در روزهای آینده شاهد افزایش صعودی بیماری و موارد ابتلاء خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به جهش‌هایی که در ویروس ایجاد شده ممکن است در موج چهارم بیماری خطرناک‌تر و مسری تر باشد بنابراین باید تمام تلاش خود را بکار بندیم که وارد این مرحله نشویم.

مرادی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان در کشور ادامه داد: در استان‌های مجاور از جمله ایلام، همدان، لرستان و کردستان تعداد موارد بستری رو به افزایش است که زنگ خطر جدی برای ما محسوب می‌شود و باید در این زمینه اقدامات پیشگیرانه با دقت بیشتری صورت پذیرد.

وی گفت: یکی از بهترین کارها این است که اگر در مناطقی شاهد افزایش موارد ابتلاء به بیماری بودیم، اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به بهترین نحو صورت گیرد تا بیماری در همان منطقه مهار شود و به سایر مناطق و شهرها انتقال پیدا نکند.

مرادی با بیان اینکه مراکز درمانی و مراقبتی باید آمادگی لازم برای شیوع مجدد کرونا را داشته باشند، بیان کرد: فعالیت مراکز ۱۶ ساعته باید همچنان ادامه داشته باشد و همچنین تعداد تست رپید کرونا و تست‌های تشخیصی سریع کرونا باید افزایش یابد تا با شناسایی موارد قطعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قرنطینه آنها زنجیره انتقال قطع و نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل‌ها باید همچنان تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مدیران شبکه بهداشت در شهرستان‌ها در خصوص اقدامات پیشگیرانه و کنترلی مقابله با کرونا به صورت فعال عمل نمایند و در شهرستان‌های نزدیک به استان‌های مجاور در صورت بروز هر گونه تغییری در وضعیت شهرستان و افزایش تعداد موارد مبتلا باید با نظارت ویژه، بیماری کرونا در آن شهرستان کنترل شود چرا که در غیر این صورت موجب اپیدمی در سایر شهرستان‌ها خواهد شد.

وی گفت: حوزه معاونت غذا و دارو باید کیفیت ماسک‌ها را شدیداً کنترل کند و نظارت کافی در این زمینه داشته باشد.

کد خبر 5130544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha