۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸

نماینده شیراز و زرقان در مجلس اعلام کرد:

بی ثمری ۱۲ ساله یکی از مدیران اجرایی فارس/بازگشت سرمایه گذاران

بی ثمری ۱۲ ساله یکی از مدیران اجرایی فارس/بازگشت سرمایه گذاران

شیراز- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیر یکی از دستگاه‌های اجرایی در فارس دوازده سال سابقه مدیریت داشته اما هیچ ثمری برای استان نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجمع نمایندگان استان فارس از مدیرانی که حامی مردم و در تلاش برای حل مشکل استان باشند حمایت خواهند کرد اما مدیری که به دنبال مشکل تراشی برای مردم است هیچ گاه مورد حمایت نمایندگان نخواهد بود مانند مدیری که ۱۲ سال حضور بی ثمر در استان فارس دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خود را مکلف به حمایت از مردم و مطالبات آنان می‌دانند و از این رو در تلاش هستند تا از طریق برگزاری نشست‌هایی با مدیران عالی کشور مطالبات مردم فارس را پیگیری و برطرف کنند.

عزیزی در ادامه یادآور شد: بودجه سال ١۴٠٠ در زمان مناسبی به مجلس ارائه شد و این بودجه حائز ویژگی‌های بود که نسبت به بودجه‌های سالیان گذشته تغییراتی در آن اعمال شده بود از جمله این تغییرات می‌توان به کاهش ٢١ درصدی در سرفصل مالیات‌ها اشاره کرد.

او ادامه داد: بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته در لایحه بودجه سال ١۴٠٠ کل درآمدهای بودجه این سال دو هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان عنوان شده است که از این میزان بودجه ٨۴١ میلیارد تومان هزینه‌های عمومی بودجه است.

وی در خصوص سایر ویژگی‌های بودجه سال ١۴٠٠ متذکر شد: یکی دیگر از ویژگی‌های که این بودجه دارد کاهش ارتباط با فروش نفت است و لازم به ذکر است که در لایحه بودجه سال آینده آورده شده بود که دولت دو میلیارد یورو از صندوق توسعه دریافت کند که این موضوع نیز در کمیسیون تلفیق مجلس رد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در لایحه بودجه سال آینده دولت می‌تواند یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را به فروش برساند البته در این بودجه توجه ویژه ای نیز به مناطق محروم شده است و در لایحه بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان در راستای رونق تولید در نظر گرفته شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تأمین منابع برای جاماندگان از سهام عدالت و هدفمند سازی یارانه‌ها نیز از جمله دستوراتی است که در لایحه بودجه مورد توجه واقع شده است البته معیشت سلامت و امنیت نیز از جمله رئوس برنامه‌هایی است که مجلس در تلاش است تا نسبت به بررسی بودجه از این طریق اقدام کنند.

عزیزی ادامه داد: در طرح جدید هدفمندسازی یارانه‌ها بیش از ۳۵ میلیون نفر از افراد تشخیص داده شده‌اند که زیر متوسط درآمدی بوده و این افراد ماهانه ۱۸۳ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند ۲۳ میلیون نفر نیز که جز افراد متوسط درآمد هستند ۱۳۶ هزار تومان یارانه ماهانه دریافت خواهند کرد و ۲۰ میلیون نفر که از حد متوسط بالاتر بودند ماهانه ۹۱ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مقرر شده تا ۲۵ درصد حقوق کارکنان افزایش پیدا کند این در حالی است که معافیت حقوق نیز به ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

عزیزی در خصوص طرح‌های عمرانی استان نیز متذکر شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده بود استان فارس به عنوان چهارراه ریلی کشور باشد اما به علت پیگیری نکردن این مطالبه مردمی بسیاری از طرح‌های استان فارس از دستور کار دولت در حوزه ریلی خارج شده بود با تلاش‌های صورت گرفته در مجمع نمایندگان استان فارس این طرح‌ها به برنامه‌های دولت بازگشته و به زودی اجرایی خواهند شد.

این نماینده مجلس معتقد است عقب ماندگی قابل توجه‌ای در حوزه خطوط حمل و نقل ریلی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در استان فارس وجود دارد ترس در فضای سرمایه‌گذاری است از این رو با توجه به تلاش‌های صورت گرفته شاهد بازگشت سرمایه گذاران استان فارسی به استان خواهیم بود تا سرمایه‌های این عزیزان در سطح استان فارس منجر به ایجاد اشتغال شود.

کد خبر 5132364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha