در دیداری مشترک صورت گرفت؛

تأکید «پدرسون» و«بوگدانف» برتحقق راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه

تأکید «پدرسون» و«بوگدانف» برتحقق راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه و معاون وزیر خارجه روسیه در دیداری مشترک بر لزوم تحقق راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه و نیز معاون وزیر خارجه روسیه در جریان دیدار مذکور بر لزوم تحقق یک راهکار سیاسی جهت برون رفت از بحران کنونی سوریه تأکید کردند.

دو طرف همچنین نتایج پنجمین دور از نشست های کمیته قانون اساسی سوریه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. این درحالی است که پدرسون پیشتر در سخنانی گفته بود: مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه که به تازگی در ژنو برگزار شده، ناامید کننده بوده است.

پدرسون تاکید کرد: من به ۴۵ عضو کمیته تدوین پیش نویس قانون اساسی اطلاع دادم که نمی‌توانیم اینگونه ادامه دهیم و این هفته ناامید کننده بود. ما نمی‌توانیم جلسات را ادامه دهیم مگر اینکه تغییراتی را به وجود آوریم.

دور پنجم از این مذاکرات به تازگی در ژنو به پایان رسیده است. قرار است پدرسون به زودی در جریان دیدارهای خود با مقامات سوریه در دمشق در خصوص بی نتیجه بودن این مذاکرات رایزنی کند. کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از ۴۵ نفر از جمله نمایندگان دولت سوریه، مخالفان و جامعه مدنی این کشور است. ماموریت کمیته قانون اساسی سوریه، بازنگری قانون اساسی سال ۲۰۱۲ میلادی در این کشور است.

کد خبر 5136832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha