۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۱۵

وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

رشد هفت برابری زیرساخت‌های ورزشی در مناطق روستایی کشور

رشد هفت برابری زیرساخت‌های ورزشی در مناطق روستایی کشور

کرمانشاه- وزیر ورزش و جوانان از افزایش رشد هفت برابری زیرساخت‌های ورزشی در مناطق روستایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های ورزشی در کرمانشاه اظهار کرد: با افتتاح ۱۵ زمین چمن مصنوعی در کرمانشاه به همراه بیش از ۹۰ زمین ورزشی در دیگر استان‌ها که در مناطق روستایی، مرزی و کم برخوردار هستند تعداد این زمین‌ها از ۳۱۱ عدد در سال ۹۵ به مرز ۲ هزار عدد رسیده است که قصد داریم با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در ماه‌های پایانی دولت تعداد آن را به ۲ هزار و ۵۰۰ عدد برسانیم.

وی با اشاره به رویکرد دولت در احداث مجموعه‌های ورزشی در مناطق روستایی، افزود: در سال ۹۵ تعداد خانه‌های ورزش روستایی ۷۰۰ عدد بوده که امروز به مرز پنج هزار عدد رسیده و یک رشد هفت برابری را داشته است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: توسعه اماکن ورزشی همواره در دستور کار وزارتخانه قرار داشته و اماکن ورزشی دولتی و خصوصی و سایر ارگان‌ها امروز به ۶۱ هزار عدد رسیده است که ۲۱ هزار عدد افزایش داشته است.

سلطانی فر با بیان دستاوردهای دولت در زمینه ورزش قهرمانی گفت: صعود ۲ دوره متوالی به جام جهانی، صعود ۲ دوره تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، کسب بیشترین مدال در رقابت‌های آسیایی جاکارتا با کسب ۶۲ مدال، کسب رتبه هفتم جهان در المپیک جوانان و سایر موارد از افتخارات ورزش قهرمانی در دولت یازده و دوازدهم است.

وی با اشاره به اینکه قانون ورزش بعد از ۴۹ سال در کشور اصلاح شد، بیان کرد: قانون ورزش قبلی در سال ۱۳۵۰ نوشته شده بود اما در سه سال گذشته این قانون اصلاح و در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و تهیه و تصویب اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی از دیگر اقدامات مهم وزارت ورزش و جوانان بوده است.

سلطانی فر خاطر نشان کرد: در حوزه جوانان در سال ۹۲ تعداد خانه‌های جوان صفر بوده که در سال جاری به حدود ۱۴۰ خانه جوان رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افزایش وام قرض الحسنه ازدواج افزود: وام ازدواج از ۲۹ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ در کل کشور به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که در راستای کمک به افزایش ازدواج صورت گرفته است و در ۹ ماهه امسال در کشور ازدواج‌ها پنج درصد افزایش و میزان طلاق در کشور سه درصد کاهش پیدا کرده است.

سلطانی فر با بیان اینکه تعداد سمن‌ها در کشور ۴۰ برابر شده است، خاطر نشان کرد: مدیران آینده کشور در همین سمن‌ها در حال آموزش هستند که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به کار گیری خواهند شد و تعداد سمن‌ها به سه هزار و ۳۰۰ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اگر جوانان بتوانند در سمن‌ها و احزاب و رسانه‌ها حرف‌های خود را بیان کنند اتفاقاتی مانند حوادث ۹۶ و ۹۸ اتفاق نخواهد افتاد و در آن وقایع حتی یک نفر از اعضای سازمان مردم نهاد دستگیر نشدند.

کد خبر 5139699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha