شامگاه پنج شنبه؛

حمله مزدوران ائتلاف سعودی به شهر صاله یمن/ ۲ کشته و ۱۰ زخمی

حمله مزدوران ائتلاف سعودی به شهر صاله یمن/ ۲ کشته و ۱۰ زخمی

حمله توپخانه‌ای مزدوران ائتلاف سعودی به منطقه‌ای مسکونی در استان تعز در جنوب غرب یمن بیش از ۱۲ کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المسیره، حمله توپخانه‌ای مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به محله مسکونی الجمله در شهر صاله در استان تعز دو شهید و بیش از ۱۰ زخمی برجای گذاشت.

گفتنی است که شهر صاله یمن بارها هدف حمله خمپاره‌ای یا توپخانه‌ای مزدوران ائتلاف سعودی قرار گرفته و اغلب اوقات غیرنظامیان یمنی به ویژه کودکان قربانیان این حملات بوده‌اند.

روز چهارشنبه نیز «علی صفره» مدیرکل مرکز اجرایی اداره مین‌روبی یمن با اعلام اینکه ائتلاف متجاوز سعودی در جریان حمله به یمن از بمب‌های خوشه‌ای ساخت آمریکا، انگلیس و برزیل استفاده می‌کند، تأکید کرد که ائتلاف سعودی از آغاز تجاوز به یمن تاکنون سه هزار و ۱۷۹ بمب خوشه‌ای بر سر مردم بی دفاع این کشور ریخته است.

طبق داده‌های ارائه شده از سوی این مقام یمنی، استفاده از این بمب‌های خوشه‌ای در این کشور جنگ زده بیش از یک هزار قربانی برجای گذاشته است که اکثر آنها زنان و کودکانی هستند که در مناطق کشاورزی جان خود را از دست داده‌اند.

وی به این نکته اشاره کرد که این بمب‌های خوشه‌ای در استان‌های صعده، حجه، صنعاء، الحدیده، الجوف، عمران، محویت، ذمار و تعز استفاده شده است.

کد خبر 5161987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha