۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴

امام جمعه دماوند:

مسئولین به وعده‌های پوچ دشمنان دل نبندند

مسئولین به وعده‌های پوچ دشمنان دل نبندند

دماوند- امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته‌ای به پایان رسیده و فشار حداکثری نتیجه نداده است، گفت:مسئولین به وعده‌های پوچ دشمنان دل نبندند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: پنج شنبه ۲۷ رجب سالروز مبعث رسول اکرم است، خداوند با مبعث پیامبر بر ما منت گذاشته و این محبت عظیم نتیجه دعای حضرت ابراهیم خلیل است که پس از اتمام بنای کعبه به خداوند عرض کرد؛ خانه کعبه بدون وجود رهبری الهی در کنار آن، سنگ‌های بی سود و زیانی بیش نیست.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه در آستانه مبعث رسول خدا یک درس از قرآن می‌گیریم و آن دور کردن بخل و ثروت اندوزی است گفت: آزمندی در نفوس حضور و غلبه داشته و در دل‌ها خانه دارد بخل یعنی خسیس بودن و خرج نکردن در جایی که باید خرج کرد بخل شدید همراه با حرص و طمع است و نسخه درمان بیماری بخل و حرص و طمع تقوا ولایت‌پذیری و انفاق است.

وی افزود: جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند در نیمه دوم اسفند برگزار می‌شود کمک به دیگران کمک به خوبان است چون بنی آدم اعضای یکدیگر هستند هیچ لذتی بالاتر از سهیم کردن محرومان در شادی‌ها و خوشحال کردن آنها نیست و در این خصوص امام علی فرمود؛ «خوشا به حال کسی که زیادی مال خویش را انفاق کند و جلوی زیاده گویی خود را بگیرد» امام صادق فرمود؛ «ملعون کسی است که خداوند مالی به او ببخشد و از آن مال صدقه‌ای ندهد» امام علی فرمود؛ «هیچکس را از دنیای بهره نیست مگر آنچه برای آخرت انفاق کند».

امام جمعه دماوند درباره حملات هوایی آمریکا به مناطق مرزی عراق و سوریه در اواخر هفته گذشته گفت: حمله به مقر مستشاران ایرانی در پادگان امام علی در منطقه ابوکمال با دستور مستقیم بایدن رئیس جمهور آمریکا انجام شد و از هفت هدف ۶ هدف خالی از نیرو بود و فقط در یک مقر تعدادی از نیروهای حشدالشعبی حضور داشتند که یک نفر شهید شد.

خطیب جمعه دماوند عنوان داشت: جو بایدن بداند این گونه حملات کور و نقطه‌ای تأثیر زیادی در معادلات منطقه غرب آسیا و محور مقاومت ندارد زیرا پس از شهادت سرداران مقاومت منطقه ما دستخوش تغییرات جدی شده است مطالبه اخراج آمریکا از منطقه جدی است و حمله به مواضع حشد الشعبی نتیجه‌ای جز تسریع در پایان صبر راهبردی مقاومت عراق و شعله‌ور شدن خشم جوانان عراقی ندارد.

وی با بیان اینکه تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته‌ای به پایان رسیده و فشار حداکثری نتیجه نداده است بیان داشت: مسلمین در طول تاریخ تحریم‌های شدیدی مثل شعب ابی طالب را تاب آورده اند و نتیجه استقامت را چشیده اند، ایران برای هسته‌ای ماندن با ریل گذاری طرح راهبردی لغو تحریم‌ها به مقاومت خود ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه دماوند اظهار داشت: برای تأمین انرژی پایدار کشور چاره‌ای نداریم جز توسعه برنامه‌های صلح آمیز انرژی هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران راهی جز حرکت به سوی انرژی پاک و هسته‌ای ندارد منابع ما مگر چقدر دوام می‌آورد، پیمان‌های بین‌المللی پر ضرر سرعت کشور ما را در مسیر پیشرفت کاهش داده و کسانی که می‌گویند انرژی هسته‌ای می‌خواهیم بدانند که برای تأمین برق کشور به انرژی هسته‌ای نیاز داریم.

وی با اشاره به قطعی‌های برق کشور در ماه‌های گذشته گفت: مسئولین مربوطه برای تأمین برق هسته‌ای باید همتشان را بیشتر کنند و تولید برق با سوخت مازوت مخاطرات فراوانی دارد و سوزاندن مازوت هوای پاک را به مخاطره می‌اندازد.

فتاح دماوندی افزود: رهبری و ملت مصمم به پیشرفت فنی و علمی در زمینه انرژی هسته‌ای هستند مسئولین به وعده‌های پوچ دشمنان دل نبندند جوانان نخبه و دانشمندان هسته‌ای آماده خدمت‌رسانی به نسل حاضر و آیندگان هستند دوباره این فرصت را نباید از دست بدهیم.

خطیب جمعه دماوند در مورد بازار شب عید و فروش اجناس گفت: کسبه باید انصاف را رعایت کنند و از قدیم انصاف و تقوای کسبه عزیز دماوند زبانزد بوده است جوانان کاسب هم باید سنت سود کمتر برکت بیشتر را حفظ کند در بازار شب عید از اصناف محترم تقاضا داریم با قیمت ارزان اجناس و سود کم دل مردم را شاد کنند خوش انصافی فروشندگان فشار اقتصادی و گرانی را مهار می‌کند.

کد خبر 5162223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha