۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

معاون جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

پیش بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در استان قزوین

پیش بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در استان قزوین

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می کنیم در سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی راه انجام اظهار کرد: پیش بینی می کنیم در سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

وی افزود: همچنین پیش بینی می شود هشت هزار تن کلزا نیز در سال جاری از مزارع استان برداشت شود که آمادگی لازم برای ‏خرید تضمینی این میزان محصول گندم و کلرا وجود دارد.‏

وی اظهار داشت: به منظور خرید ‏تضمینی محصولات کشاورزی استراتژیک استان شامل گندم و کلزا در سال جاری ۲۴ مرکز در استان پیش بینی و ‏اقدامات لازم جهت آمادگی این مراکز انجام شده است‎.‎

راه انجام با بیان اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان از نیمه خردادماه آغاز و تا اواخر شهریورماه ‏ادامه دارد گفت: مراکز خرید پیش بینی شده شامل ۲۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم و چهار مرکز برای ‏خرید تضمینی کلزا است.

وی یادآور شد: دولت با هدف حمایت از کشاورزان و در راستای حفظ امنیت غذایی، محصولات کشاورزی راهبردی را بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی ‏کشاورزی استان به زیرکشت گندم رفته که از این ‏میزان حدود ۴۷ هزارهکتار گندم آبی و حدود ۱۱۳ هزار هکتار گندم ‏دیم و همچنین سه هزار ۶۰۰ هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص دارد.

کد خبر 6108365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha