۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲

استاندار گیلان:

«وقف» به باور قلبی و سرمایه اجتماعی تبدیل شده است

«وقف» به باور قلبی و سرمایه اجتماعی تبدیل شده است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به کارکردهای اقتصادی وقف، گفت: امروز وقف به باور قلبی و سرمایه اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر سه شنبه در دیدار معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف به جایگاه وقف در دین اسلام و آموزه‌های دینی اشاره و اظهار کرد: وقف امروز به یک باور قلبی و سرمایه اجتماعی تبدیل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در ایران وقف به خوبی صیانت و حفاظت شده است، افزود: وجود اعتماد عمومی زمینه افزایش گرایش خیران به انجام سنت حسنه وقف را فراهم کرده است.

تشکیل ستاد صیانت از وقف در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به ارزش معنوی وقف جدای از ارزش اقتصادی، گفت: انجام سنت حسنه وقف علاوه بر ارزش معنوی زمینه پویایی جامعه اسلامی را نیز فراهم کرده و بسیار ارزشمند است.

وی به تشکیل ستاد صیانت از وقف و تلاش برای صیانت از موقوفات در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان رصد و پیگیری و جلوگیری از ساخت‌ها در موقوفات است.

زارع در ادامه با اشاره به سابقه درخشان گیلانیان در انجام سنت حسنه وقف، گفت: باید در راستای تبیین ارزش‌های معنوی به ویژه انجام سنت حسنه وقف اقدامات فرهنگی لازم انجام شود.

وی همچنین با بیان اینکه توجه به بخش‌های اقتصادی می‌تواند یکی دیگر از کارکردها وقف باشد، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی وقف را به سمت حوزه‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال هدایت شود.

تدوین طرح جامع آستان مقدس «فاطمه اخری» و «سید جلال الدین اشرف»

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح توسعه آستان مقدس فاطمه اخری در رشت، گفت: وجود این آستان مقدس نماد فرهنگ دینی و اعتقادات مردم رشت و استان گیلان است.

وی همچنین به توجه و تقویت گردشگری مذهبی با توجه به وجود بقاع متبرکه در استان گیلان اشاره کرد و افزود: طرح جامع دو مجموعه دینی، زیارتگاهی و گردشگری فاطمه اخری رشت و سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه تدوین شده است.

زارع با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت خیران و سازمان اوقاف برای اجرای این دو طرح، اضافه کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح توسعه آستان مقدس سید جلال الدین اشرف در آستانه از پیشرفت خوبی برخوردار است.

جامعه در دو بقعه یاد شده را مستلزم بهره گیری از ظرفیت مردم و خیرین، دولت و سازمان اوقاف دانست و گفت: از نظر عملیات اجرایی موفقیت ما در آستانه اشرفیه بیشتر بوده است.

کد خبر 5165886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha