۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰

با حضور قاریان، پیشکسوتان، مدیران و اعضای جامعه قرآنی؛

دومین محفل قرآنی مکتب شهید سلیمانی برگزار شد

دومین محفل قرآنی مکتب شهید سلیمانی برگزار شد

در دومین جلسه از مجمع قرآنیان مکتب شهید سلیمانی مقرر شد تا جلسات مجمع در اولین جمعه هر ماه قمری برپا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین محفل قرآنی مکتب شهید سلیمانی شامگاه دیشب با حضور قاریان، پیشکسوتان، مدیران و اعضای جامعه قرآنی ۲۴ اسفند ماه در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

عبدالرسول عبایی، محمدرضا صلحجو، حبیب مهکام، محمدعلی خواجه‌پیری، محمدرضا خرمیان، حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای، رحیم قربانی، اکبر خاکساری‌هرندی، علی‌اکبر حشمتی، سیدعلی سرابی، محمدتقی میرزاجانی، محمدحسین حسنی، رحیم قربانی، احمد ابوالقاسمی، احد اصل‌محمدی، سیدعباس انجام، منصور آقامحمدی، عباس امام‌جمعه، محمد مکرمی، بهروز یاریگل، بهنام هژبرپور، محمدرضا پور معین، یوسف افراش، مهدی قره‌شیخلو، حسن ربیعیان، محمدحسین سبزعلی، احمد زرنگار، مجید زکیلو، حسینعلی شریف، حسین رستمی از جمله افرادی بودند که در این مجمع قرآنی حضور داشتند.

در ابتدای این محفل مرتضی یادگاری، قاری ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن مستندی درباره شهید قرآنی «عبدالله مداح» پخش شد که در آن استاد سبز علی به پاره‌ای خاطرات از این شهید پرداخت و گفت: اگر عبدالله مداح به شهادت نمی‌رسید، صددرصد یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان می‌شد. او بسیار لحن قوی‌ای داشت و به سبک استاد مصطفی اسماعیل تلاوت می‌کرد.

سپس محمدرضا پورمعین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: به اعتقاد من مکتب سلیمانی، شعار، نشست، همایش، گردهمایی و … نیست. باید یک فکر اساسی برای آن کنیم تا اگر می‌توانیم کاری را انجام دهیم و اگر نمی‌توانیم کار را تمام‌شده ببینیم، ما برای تلاوت و مداحی جمع نمی‌شویم اینها برای تبرک و نمک جلسه است، بلکه باید برای اهداف مهم‌تری جمع شویم.

در ادامه این محفل مجید زکیلو، از پیشکسوتان قرآنی کشورمان نیز به بیان نکاتی پرداخت و با طرح این سوال که وجه تجمع ما در این جلسه چیست؟ گفت: دو وجه تسمیه داریم که یکی «قرآن» است و دیگری «مکتب شهید سلیمانی»؛ اگر این دو را نشناسیم فقط شعاری بیش نداده‌ایم. کمابیش هر یک، از قرآن اندوخته‌هایی داریم، اما هیچکس نمی‌تواند ادعا کند، اندوخته‌هایم از قرآن کامل است. بنابراین همه ما نیاز داریم تا پایان عمر لحظه‌ای درنگ نکنیم و توشه برداریم.

وی با طرح این سوال که تا چه میزان تقوا در جامعه قرآنی مورد توجه قرار داده‌ایم؟ گفت: خود ما قرآنی‌ها برای رفع مشکلات و معضلات چه اقداماتی انجام داده‌ایم؟ یک زمانی جمعیت قرآنی تهران را داشتیم، اما الان به فراموشی سپرده شده است.

زکی لو با اشاره به اینکه بخش دوم این مجمع مکتب شهید سلیمانی را به یدک می‌شود، گفت: ما چقدر شهید سلیمانی را می‌شناسیم؟ شهید سلیمانی چه شد که شهید سلیمانی شد؟ ما بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر شهید داریم، اما چرا برای بقیه مکتب تشکیل ندادیم و فقط شهید سلیمانی اینگونه شد؟ ما باید زندگی شهید سلیمانی را از دیدگاه قرآن مورد تحلیل قرار دهیم و دیدگاه شهید سلیمانی را به قرآن نزدیک کنیم.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان با تأکید بر اینکه اینجا برای تلاوت و مداحی جمع نشده‌ایم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم قرآنیان مکتب قاسم سلیمانی را به معنای واقعی کلمه داشته باشیم، باید بدانیم، شهید سلیمانی زندگی خود را وقف قرآن، اهل بیت (ع)، اسلام، کشور، ملت و انقلاب کرد. ما چقدر در این راه وقت گذاشته‌ایم؟ اگر ما معتقد هستیم قرآن درمان تمام دردها هست، ما قرآنیان چقدر از قرآن به مسئولان راهکار ارائه داده‌ایم؟ یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما مشکل ازدواج جوانان است. مگر قرآن راهکار ندارد؟ سوره مبارکه نور که همه ما بارها تلاوت کرده‌ایم، آیا وظیفه ما قرآنی‌ها این است که فقط بیاییم نغمه‌پردازی کنیم؟ آیا قرآن تنها برای همین نازل شده است؟

در بخش دیگری از این محفل قرآنی، منصور آقامحمدی، پیشکسوت قرآنی کشورمان نیز به بیان نکات کوتاهی پرداخت و رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ نیز در خصوص ادامه فعالیت‌های مکتب شهید سلیمانی نکاتی را مطرح کرد.

کد خبر 5170277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha