۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴

استاندار گیلان مطرح کرد؛

اجرای ۱۲ برنامه پدافند غیرعامل سال آینده در گیلان

اجرای ۱۲ برنامه پدافند غیرعامل سال آینده در گیلان

رشت- استاندار گیلان با اشاره به تصویب طرح جامع پدافند غیر عامل این استان به عنوان نخستین استان های کشور، گفت: سال آینده ۱۲ برنامه پدافند غیرعامل در گیلان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح چهارشنبه در جلسه شورای پدافند گیلان با اشاره به اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در این استان، اظهار کرد: در طی این مدت، شاهد تغییرات جغرافیایی در استان بودیم و یک شهرستان به گیلان اضافه شد و تغییراتی در این برنامه اعمال شده است.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری از مفاهیم پدافند غیرعامل، اضافه کرد: انتظار می‌رود از حداکثر ظرفیت قانون و پتانسیل کارگروه پدافند غیرعامل برای مبارزه با خطرات و تهدیدات احتمالی استفاده شود.

وی ادامه داد: به سبب همکاری میان دستگاه‌ها و مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای و اجرای طرح‌های ملی مانند طرح شهید سلیمانی، در حوزه مقابله و کنترل بیماری کرونا عملکرد موفقی داشتیم.

زارع با بیان اینکه گیلان جز نخستین استان‌هایی بود که طرح جامع پدافند غیرعامل آن در مرکز به تصویب نهایی رسید، بیان کرد: یک سند راهبردی بالادستی در اختیار داریم که علاوه بر شناسایی تهدیدها و مخاطرات، راه‌های پیشگیرانه و کاهش میزان آسیب‌ها را نیز توصیه کرده و برنامه عملیاتی مشخص در یک بازه زمانی را نیز تعیین کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سال آینده ۱۲ برنامه پدافند غیرعامل در استان اجرایی می‌شود، گفت: اقدامات اجرایی بر اساس این برنامه جامع مورد تاکید است و بر اساس شرایط کرونایی، محدودیت‌های مربوطه نیز باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه گیلان دچار پیک دوم و سوم شدید کرونا نشد، افزود: اجرای برنامه‌های علمی و آموزشی از جمله طرح غربالگری و شهید سلیمانی کمک شایانی به این امر کرد و مرحله بعدی آن نیز باید با همین کیفیت اجرایی شود.

زارع با اشاره به روند مبارزه با گیاه سنبل آبی، بیان کرد: باید از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد و بسیج و سپاه برای مبارزه و ریشه کنی این گیاه خطرناک استفاده شود و این کار نیز باید تا پایان اردیبهشت ماه انجام گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کرونا ظرفیتی برای استفاده از بستر فضای مجازی بود، عنوان کرد: گیلان در عرصه استفاده از فضای مجازی در حوزه پدافند غیرعامل، استان اول است و باید آسیب‌ها و تهدیدها به سرعت اطلاع رسانی و پیگیری شود.

کد خبر 5171722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha