۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴

به ارزش ۱۶۵ میلیون یورو؛

قرارداد ساخت ۲۴ کمپرسور سانتریفیوژ با سازندگان ایرانی منعقد شد

قرارداد ساخت ۲۴ کمپرسور سانتریفیوژ با سازندگان ایرانی منعقد شد

قراردادهای ساخت ۲۴ دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ و احداث ایستگاه جمع‌آوری گازهای همراه نفت منطقه رگ‌سفید به ارزش ۱۶۵ میلیون یورو با هدف اجرای طرح جمع‌آوری گازهای مشعل با سه شرکت ایرانی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، استاندار خوزستان، مدیرعامل مپنا، مدیرعامل پالایشگاه گازی و چند تن نمایندگان مجلس در حال برگزاری است، سه قرارداد با شرکت‌های ایرانی برای ساخت تجهیزات طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت به ارزش بیش از ۱۶۵ میلیون یورو امضا شد.

این سه قرارداد جزئی از مجموعه ۱۷ قراردادی است که به ارزش یک میلیارد یورو بین پالایشگاه گازی و مناطق نفت خیز جنوب امضا می‌شود؛ با اجرای این قراردادها، روزانه حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت جمع آوری و به‌عنوان خوراک به پالایشگاه ارسال می‌شود.

پس از عملیاتی شدن این طرح از گازهای همراه نفت که پیش از این در مشعل‌ها سوزانده می‌شد سالانه ۷۰۰ میلیون دلار درامد عاید کشور می‌شود. این سه قرارداد برای تأمین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح با سه شرکت ایرانی امضا شد.

طرح بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل برای تأمین پایدار و افزایش خوراک مجتمع عظیم بیدبلند خلیج فارس، اجرا می‌شود و با اجرای آن تولید بیش از ۳۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در ایران کاهش می‌یابد. در معاهده آب و هوایی پاریس ایران متعهد شده تولید ۳۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای را کاهش دهد که با اجرای این طرح، بیش از ۸۰ درصد تعهد ایران اجرایی می‌شود.

کد خبر 5181581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha