۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان:

درخواست برپایی بیمارستان صحرایی در استان زنجان شده است

 درخواست برپایی بیمارستان صحرایی در استان زنجان شده است

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: درخواست برپایی بیمارستان صحرایی در استان زنجان شده است و این یعنی وضعیت مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در خصوص بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا، اعمال محدودیت‌های جدی و تعطیلی‌های مشاغل گروه دو، سه و چهار به مدت ۱۰ روز از امروز آغاز شده است.

وی بر لزوم رعایت محدودیت‌ها در استان از سوی اصناف تاکید کرد و ابراز داشت: در کشور بیش از دو میلیون نفر مبتلا به کرونا شدند.

مرادی نافچی ادامه داد: جامعه را باید در مقابله و پیشگیری از این بیماری منحوس، حساس‌تر کرد و مدیران روابط عمومی تمامی دستگاه های اداری و اجرایی استان زنجان مکلف هستند اطلاع رسانی لازم و دقیق را در دستگاه مربوطه و محیط پیرامونی (جامعه) انجام دهند تا با آگاهی بخشی بهتر و بیشتر روند ابتلا افراد به این بیماری سیر نزولی یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: در هر دستگاه اجرایی باید کمیته اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شود و هر کجا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۹۰ درصد رسیده، میزان ابتلا به کرونا افزایش یافته است.

مرادی نافچی با بیان اینکه موضوع سلامت برای همه مهم بوده و تهدید کرونا بیخ گوش همه است، تاکید کرد: صدا و سیما باید برنامه ویژه‌ای تدارک ببیند و نباید حرف یا نکته‌ای مبنی بر عادی بودن شرایط اعلام شود و البته دنبال حاشیه‌سازی هم نباشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه اگر رعایت پروتکل ها در زندگی اجتماعی، شخصی و فعالیتهای بیرونی و ادارات به زیر ۹۰ درصد تنزل یابد در این صورت میزان جمعیت ابتلا به این بیماری منحوس نیز افزایش می یابد، گفت: لازم است مدیران دستگاه ها، اصحاب رسانه و روابط عمومی ها بر موضوع اطلاع رسانی مبنی بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و اجتماعی و استفاده از ماسک به شکل جدی از سوی شهروندان، کار کنند.

مرادی نافچی با بیان اینکه موج چهارم کرونا در مدت دو هفته به قله رسیده است، ابراز داشت: یکی از عوامل شیوع ویروس انگلیسی ورود ویروس از مرز عراق عنوان شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و سفرهای نوروزی نیز روند شیوع کرونا را سرعت بخشید و وضعیت استان کشور و استان سخت است و ظرفیت بیمارستان‌های استان از جمله ولیعصر (عج)، ارتش، امید پر شده یا در وضعیت پیک پذیرش بیمار کرونایی قرار دارند.

مرادی نافچی تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان عادی نیست و با ویروس جهش‌یافته مواجه هستیم، درخواست بیمارستان صحرایی کردیم.

وی ادامه داد: تمامی تجمعات، فعالیت مشاغل ۲، ۳ و ۴ و دورهمی ها در وضعیت کرونایی قرمز و نارنجی، ممنوع است و باید مراجع ذیربط با خاطیان برخورد قانونی داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: افردای که از استان سفر کرده و تست PCR مثبت دارند اول از همه باید از سفر و دورهمی ها به جد پرهیز کنند و به همین خاطر نیز به دانشگاه علوم پزشکی استان ماموریت داده شده است که اگر اینگونه افراد قرنطینه و پروتکل ها را رعایت نکنند به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شوند.

مرادی نافچی با بیان اینکه امروز خطر ابتلا به ویروس کرونا بسیار جدی است که هشدارها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی باید جدی تر گرفته شود، افزود: باید از تمام ظرفیت ها و فرصت ها برای دادن پیام هشدار باش و عمل جدی تر به پروتکل های بهداشتی، به مردم و جامعه استفاده شود.

کد خبر 5185738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha