۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲

در گفتگو با مهر تأکید شد؛

کشاورزان چشم به راه مدیریت به‌ هنگام در توزیع منابع آبی

کشاورزان چشم به راه مدیریت به‌ هنگام در توزیع منابع آبی

رشت- نماینده رشت و خمام با تأکید بر اینکه تنها توجه به زمانبندی در رهاسازی منابع آب در حوزه کشاورزی قابل پذیرش نیست، گفت: کشاورزان چشم به راه مدیریت به‌ هنگام در توزیع منابع آبی هستند.

سید علی آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فصل کشاورزی در گیلان و مشکلات آبی به دلیل کمبود نزولات آسمانی در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها، نیازمند توجه ویژه به منابع آبی و ایجاد هماهنگی‌های لازم میان کشاورز و مسئولان استانی بودیم به رغم جلسات برگزار شده و تأکید در این زمینه، انتظار می‌رفت، مسئولان پیش از آغاز فصل کشاورزی گام‌های مؤثری در زمینه کاهش مشکلات کشاورزی بر دارند.

وی ادامه داد: نیاز به بازسازی منابع آبی، آب بندان‌ها، لایروبی و تعمیرات پمپاژها، تأمین قطعات پمپ‌ها باید در دستور کار قرار می‌گرفت و پیش از فصل بهار پیش‌بینی و پیگیری‌های لازم انجام می‌شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با انتقاد از ضعف مدیران ذیربط در حوزه کشاورزی و مدیریت آب، گفت: اصل زمان نبدی برای رها سازی آب عملی درست بوده اما ممکن است به دلایل شرایط آب و هوایی نیاز کشاورز برای آبگیری پیش از زمان مشخص شده باشد، مدیریت درست و میدانی باید این موضوع را مدیریت و دغدغه‌های کشاورزان را کم کند.

آقازاده با بیان اینکه رهاسازی آب نابهنگام و بعد از نیاز مردم ممکن است به کشاورزان آسیب برساند، بیان کرد: برخی کشاورزان خزانه گرفته، جو افشانی کرده و خیلی از آنها بزرگ شده است بنابراین دسترسی به مزارع دور دست و آبرسانی به آنها انواع مشکلاتی را پیش روی کشاورزان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشاورزی و مدیریت منابع آبی نیاز به بررسی میدانی و رصد و برنامه ریزی مستمر مسئولان دارد، گفت: علی رغم پیگیری‌ها تا حصول نتیجه به دست اندکاران تذکر می‌دهم که آبرسانی کشاورزان تسریع بخشند و بیش از این خاطر کشاورزان عزیز را مکدر نکنند.

کد خبر 5197653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha