۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳

توسط رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا؛

نمایشگاه ایرانی کتاب و محصولات قرآنی در کامپالا برپا شد

نمایشگاه ایرانی کتاب و محصولات قرآنی در کامپالا برپا شد

برای آشنایی اقشار مختلف مردمِ اوگاندا با فرهنگ و معارف اسلامی، نمایشگاهی از کتاب و محصولات قرآنی در محل رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا برپا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا (اوگاندا)، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، برای آشنایی اندیشمندان و شخصیت‌های دینی، فرهنگی، علمی و اقشار مختلف مردم اوگاندا به اهمیت و برکات ماه مبارک رمضان، ترویج و گسترش فرهنگ، معارف و علوم قرآن مجید، نمایشگاهی از کتاب و محصولاتی قرآنی در فضای باز رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کامپالا برپا شده که تا روز عید فطر ادامه خواهد داشت.

علیرغم بارش‌های باران رحمت الهی در طول روزهای هفته و وجود برخی محدودیت‌های کرونایی تاکنون تعداد قابل توجهی از شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی از این نمایشگاه که در رسانه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و مجازی و روزنامه سان رایز این کشور تحت عنوان «نمایشگاه قرآنی در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد»، «قزلسفلی خطاب به مسلمانان: از برکات ماه رمضان برای فهم بیشتر اسلام استفاده کنید»  و... منعکس شده، دیدار به عمل آورده‌اند.

اوچانا فرانسیس رئیس دانشکده کنتیم وابسته به دانشگاه ماکرره، آقای سکیب زیوا مسئول انجمن اسلامی و امام جمعه دانشگاه بین المللی متروپلیتنت به همراه تعدادی از دانشجویان، اعضای انجمن پژوهشی جوانان اوگاندا، چند شخصیت از شهرستان آرووا واقع در شمال اوگاندا، برخی ایرانیان مقیم در کامپالا، اعضای سازمان‌های فعال در اوگاندا و... از جمله کسانی بوده‌اند که از نمایشگاه بازدید به عمل آورده و تقاضای دریافت برخی از اقلام آن را ارائه داده‌اند.  

انواع قرآن‌های چاپی با ترجمه‌های انگلیسی بویژه ترجمه دکتر طاهره صفارزاده، فرانسوی، چینی و لوگاندائی، کتاب‌های دینی در زمینه‌های مختلف، صنایع دستی، قلم قرآنی لئونو مرجع هفت، قبله نما، کاشی‌ها و تابلوهای مزین به آیات، روایات و پیامبر اکرم(ص) و اهل البیت(ع)، تصاویری از اماکن متبرکه، تصاویری از امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، کتاب کلیدهای فهم زبان قرآن، کتاب‌های تفسیر نمونه، المیزان و معین، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، کتاب‌های دعای کمیل و توسل به زبان لوگاندا، نرم افزارهای قرآنی از جمله روش‌های آموزشی برای یادگیری و حفظ قرآن مجید به کودکان، آموزش روخوانی قرآن کریم، کتاب‌های دین و زندگی، قرآن کتاب هدایت، قرآن کتاب شگفتی‌ها، قرآن کتاب زیبائی‌ها، قرآن کتاب زندگی، قرآن نامه محبوب، قرآن نردبان تعالی، قرآن معجزه جاوید، کتاب داستان راستان به زبان لوگاندا، کتاب ایران مهد همزیستی مسالمت آمیز، بروشور ایرانشناسی و نمایش برخی از صفحات پایگاه اطلاع رسانی، کتاب‌هایی از امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، شهید مطهری و... از جمله اقلام تشکیل دهنده نمایشگاه محصولات قرآنی رایزنی فرهنگی است.

مجموعه کتاب‌های هشت جلدی حدیقه الایات برای کودکان، نوجوانان و جوانان جهت رنگ‌آمیزی تصاویر مندرج در ذیل آیات که موجب تقویت قوه تخیل قرآنی آنها خواهد شد پر بازدید کننده‌ترین بخش نمایشگاه قرآنی رایزنی فرهنگی ماست.

در طول برگزاری این نمایشگاه که در حقیقت نمایشگاه رمضان شناسی، اسلام شناسی، ایرانشناسی، شناخت فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی است، به پرسش‌های مختلف بازدید کنندگان نیز پاسخ داده می‌شود.

کد خبر 5202367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha