۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰

رسانه های هندی اعلام کردند؛

فوت بیماران کرونایی بستری در دهلی بر اثر کمبود اکسیژن

فوت بیماران کرونایی بستری در دهلی بر اثر کمبود اکسیژن

منابع بهداشتی و کادر درمان بیمارستان های دهلی، از فوت بسیاری از بیماران کرونایی و ناتوانی بیمارستان ها برای درمان این دسته از بیماران به دلیل کمبود اکسیژن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ادامه روند همه گیری بیماری کرونا در هند که اکنون شهروندان این کشور با نسخه هندی و بسیار خطرناک آن دست و پنجه نرم می‌کنند، به شدت وخیم شده است.

بر اساس گزارش منابع خبری هندی، طی دو هفته گذشته تمامی بیمارستان‌های دهلی با کمبود اکسیژن مواجه شده و تنها در ماه آوریل، دستکم پنجاه نفر از بیماران بستری در بیمارستان‌های دهلی بر اثر کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر منابع خبری از تصمیم مجموعه مدیریت بیمارستان‌های دهلی برای کاهش تعداد تخت‌های ویژه بستری بیماران کرونایی به دلیل کمبود اکسیژن خبر داده و بسیاری از بیمارستان‌ها نیز به هیچ عنوان بیمار جدید نمی‌پذیرند.

در همین حال، مسئولین یکی از بیمارستان‌های دهلی که نخواست نامی از بیمارستان وی برده شود، گفت که از ۴۵۰ بیمار بستری کرونایی در بیمارستان مذکور، ۲۰۰ نفر تحت مراقبت با دستگاه اکسیژن هستند که به دلیل کمبود اکسیژن، نمی‌توانند تا پایان دوره نیاز خود به این گاز حیاتی در بیمارستان بستری بمانند و باید تخت خود را به بیماران بد حال دیگر واگذار کنند.

لازم به ذکر است رسانه‌های هند طی چند روز گذشته از پر شدن ظرفیت مراکز قبول اموات در دهلی خبر داده و از رخداد فاجعه ملی در پایتخت هندوستان سخن گفته‌اند.

کد خبر 5203925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha